ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6/recent/ticker-posts

Ad Code



 

F1: Μια ένσταση όχι μόνο για τον Vettel


Το GP του Καναδά μπορεί να τελείωσε με νικητή τον Lewis Hamilton και "ηθικό" νικητή τον Sebastian Vettel, όμως η επίμαχη φάση της μάχης που είχαν οι δύο πρωτοπόροι του αγώνα  αναμένεται να διαρκέσει αρκετό καιρό.
Και αυτό γιατί η Ferrari μπορεί να υπερασπιστεί την κίνηση του οδηγού της κάνοντας ένσταση μέχρι το γαλλικό GP. Και είναι κάτι που οφείλει να κάνει.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο λόγος που επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων στο Γερμανό πιλότο της Ferrari ήταν η επικίνδυνη επιστροφή του στην πίστα, οδηγώντας τον Hamilton που έπονταν, προς τον τοίχο.

Σύσσωμη η κοινή γνώμη τάσσεται υπέρ του Vettel: Παλαίμαχοι πιλότοι από τον Nigel Mansell μέχρι και τον Mika Hakkinen. Και αντε πες πως ο Leone ήταν αγρίμι στην πίστα, σε αντίθεση με τον flying Finn που ήταν πιο ήπιων τόνων, αν μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε έτσι.
Ο Hamilton είπε πως και αυτός πιθανότατα το ίδιο θα έκανε αν βρισκόταν στη θέση του πιλότου της Ferrari. Έτσι είναι η φύση τους, όπως και να το κάνουμε μιλάμε για δύο παγκόσμιους πρωταθλητές που μάχονται για τη νίκη, είναι η Formula 1 όχι… γιαγιάδες που κοιτάνε 3 φορές το δρόμο για να περάσουν απέναντι όπως χαρακτηριστικά ανέφερε δικαίως ο Φαμπρίτσιο Λαζάκις σε άρθρο του.
Και αυτό το "άτυπο δίκιο" είναι που τρελαίνει πιο πολύ τον Γερμανό: Ο Πάνος Σεϊτανίδης χαρακτηρίζει λυρικό τον τρόπο που αντιδρά ο Vettel μετά τον αγώνα, γεγονός που δείχνει πόσο ανάγκη είχε την νίκη ο οδηγός της Scuderia. Ο Seb πήρε pole μετά από περίπου ένα χρόνο(από το Hockenheim) ενώ για την νίκη πρέπει να ανατρέξουμε στο περσινό Spa.

Ο Matia Binotto δήλωσε πως ο πιλότος του δεν μπορούσε να κάνει κάτι διαφορετικό, ωστόσο αν και αμέσως μετά τον αγώνα, η Ferrari ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προσφύγει κατά της ποινής των 5 δευτερολέπτων, αποφάσισε λίγες μόνο ώρες πριν από τη λήξη της προθεσμίας να μην υποβάλλει επίσημη έφεση. Δεν επιτρέπεται εξάλλου αυτό(δηλαδή ένσταση περί αποφάσεως των αγωνοδικών) από το άρθρο 38.3 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1.
Ωστόσο όπως επισημαίνεται σε ξένα site η Ferrari μπορεί να χρησιμοποιήσει τον Διεθνή Αθλητικό κώδικα της FIA για "δικαίωμα επανεξέτασης" της ποινής που επιβλήθηκε στον Vettel αρκεί να έχουν παρουσιαστεί νέα και σημαντικά για την υπόθεση στοιχεία, που δεν ήταν διαθέσιμα άμεσα.

Το άρθρο 14.1.1 του κώδικα αναφέρει τα εξής:

"Αν ανακαλυφθεί ένα σημαντικό και σχετικό νέο στοιχείο το οποίο δεν ήταν διαθέσιμο σε αυτόν  που ζητά την επανεξέταση κατά τον χρόνο του συγκεκριμένου συμβάντος, ανεξάρτητα από το αν οι αγωνοδίκες έχουν ήδη αποφανθεί ή όχι, αυτοί οι αγωνοδίκες ή, ελλείψει αυτών, η FIA, πρέπει να συναντήσει (προσωπικά ή με άλλα μέσα) σε ημερομηνία που συμφωνήθηκε μεταξύ τους, καλώντας τον ενδιαφερόμενο διάδικο να ακούσει οποιεσδήποτε σχετικές εξηγήσεις και να κρίνει υπό το πρίσμα των γεγονότων και στοιχείων που τέθηκαν ενώπιον τους».

Αυτή η έφεση έχει προθεσμία 14 ημερών, δηλαδή  η Ferrari έχει μέχρι την επόμενη Κυριακή - ή μετά το γαλλικό Grand Prix - να προσφέρει οποιοδήποτε φρέσκο ​​υλικό ή επιμέρους στοιχεία. Στο Autosport, ένας ανώνυμος εκπρόσωπος της Ferrari δήλωσε: "Εργαζόμαστε ακόμα σε αυτό και συλλέγουμε περισσότερα στοιχεία". Πράγμα που δείχνει την πρόθεση της ιταλικής ομάδας.

Ο Vettel βρίσκεται εδώ και καιρό κάτω από αφόρητη πίεση και σίγουρα θέλει κάτι παραπάνω από μια δήλωση υπέρ του από τον Τεχνικό Διευθυντή της ομάδας του. Έχει ανάγκη από υποστήριξη και η Ferrari θα πρέπει να κάνει το χρέος της και ας μην αλλάξει το αποτέλεσμα. Ο πεισματάρης Γερμανός όταν έχει την ομάδα με το μέρος του έχει κάνει θαύματα στο παρελθόν. Ας μην λησμονούμε τις δύο χρονιές που κατέκτησε τα πρωταθλήματα με την ομάδα της Red Bull,( από την 4ετη κυριαρχία της Αυστριακής ομάδας και του ίδιου), το 2010 και το 2012, ο Seb υπερκάλυψε ανάλογες(βαθμολογικές) διαφορές στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος για να κατακτήσει εν τέλει τους δύο από τους τέσσερις τίτλους του στο νήμα. Θα πρέπει βέβαια να ανέβει αγωνιστικά και η SF90 ώστε να εξελιχθεί σε διεκδικητή του τίτλου.

Χρέος επίσης είναι και προς όλους τους φίλους και οπαδούς της F1, να γίνει η ένσταση ώστε να υπάρξει η αφορμή για να προβληματιστούν οι ιθύνοντες του σπορ. Είναι ξεκάθαρο πως οι αγωνοδίκες εξάντλησαν τα όρια των κανονισμών. Ο περισσότερος κόσμος έχει μεγαλώσει βλέποντας μάχες του παρελθόντος ανάμεσα σε κορυφαίους οδηγούς. Αν εξαλείψουν οι λιγοστές που βλέπουμε πλέον κάθε σεζόν, τότε δεν θα είναι αυτό που πρεσβεύει η F1: Οι πιο γρήγοροι και θαρραλέοι οδηγοί του πλανήτη να μάχονται ρόδα με ρόδα.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

 




Ad Code