ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6/recent/ticker-posts

Ad Code



 

Mercedes: Μια αυτοκρατορία που ήρθε για να μείνει


Η Mercedes έκλεισε και μαθηματικά τον φετινό τίτλο του πρωταθλήματος κατασκευαστών μια στροφή πριν το τέλος της φετινής σεζόν στη Formula 1.

Τα ασημένια βέλη και ο Λιούις Χάμιλτον(4 τίτλους στα τελευταία 5 χρόνια) έχουν χτίσει μια αυτοκρατορία, που είναι από τις μεγαλύτερες που έχει γνωρίσει η ιστορία του σπορ. Σημειωτέον πως ακόμα το πρωτάθλημα δεν τελείωσε, με το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι να είναι σε μια εβδομάδα, αλλά και η κυριαρχία της Mercedes δείχνει να μην έχει τελειώσει ακόμα, αφού το κοντέρ ακόμη γράφει..

Τα νούμερα που πέτυχε η Mercedes από το 2014 κι έπειτα, προκαλούν ίλιγγο. Το σπορ μπαίνοντας στην αυγή της υβριδικής εποχής και των V6 turbo κινητήρων θα γνώριζε μια νέα περίοδο κυριαρχίας… Γεγονός σε αυτή την περίοδο είναι πως η φιλοσοφία της ομάδας είναι πως οι δυο πιλότοι της, ο Νίκο Ρόσμπεργκ και ο Λιούις Χάμιλτον(που έφτανε στο Μπράκλεϊ ένα χρόνο πριν) είχαν το ελεύθερο να μάχονται για τον τίτλο. Έτσι, ειδικότερα τα πρώτα τρία χρόνια της κυριαρχίας της Mercedes, ενώ η γερμανική ομάδα απολάμβανε την υπεροχή της, εμείς μπορούσαμε να εστιάσουμε με ενδιαφέρον στην μάχη των δύο οδηγών, που είχε αρκετές εντάσεις τελικά. Το 2014 και το 2015 ο Χάμιλτον ήταν νικητής σε αυτή την εσωτερική μάχη, ενώ το 2016 ο Ρόσμπεργκ, σε μια χρονιά-ορόσημο για την Mercedes(παρακάτω θα δούμε τους λόγους). Τα δύο τελευταία χρόνια η Ferrari κατάφερε να πλησιάσει την Mercedes, έτσι ο Χάμιλτον έπρεπε να ξεδιπλώσει σε αρκετές περιπτώσεις το ταλέντο του απέναντι στον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Μιλώντας με… νούμερα και ποσοστά
Το 74% ποσοστό της Mercedes σε νίκες σημαίνει πως 3 στους 4 αγώνες από το 2014 έως σήμερα έχουν κερδίσει οι πιλότοι της. Δηλαδή 73 νίκες σε 99 αγώνες(μέχρι το GP Βραζιλίας). Μόνο η Ferrari και η Red Bull κατάφεραν κάποιες νίκες σε αυτή την περίοδο.

Το 2016 που αναφέραμε ως χρονιά ορόσημο για την γερμανική ομάδα, είναι επειδή η W07 αποδείχθηκε ασυναγώνιστη, πετυχαίνωντας 19 νίκες σε 21 αγώνες. Οι δύο αγώνες που κέρδισε η Red Bull τότε, οφείλονται στην κόντρα ανάμεσα σε Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ που συγκρούστηκαν στο Ισπανικό Grand Prix, και στη μόνη εγκατάλειψη του Χάμιλτον στη Μαλαισία από πρόβλημα της κινητήριας μονάδας της Mercedes. Για την ιστορία αυτή η εγκατάλειψη στοίχισε και τον τίτλο από τον Βρετανό…
Αυτή η φανταστική σεζόν από άποψη απόδοσης της Mercedes, αναλογικά μπορεί να συγκριθεί μόνο με την χρονιά της απόλυτης κυριαρχίας της Mclaren το 1988, όπου πέτυχε 15 νίκες σε 16 αγώνες με τους Senna και Prost. Η Mercedes έφτασε πολύ κοντά στο απόλυτο 94%, αφού το 90%, τελικά δεν είναι και...άσχημο ειδικά αν αναλογιστούμε τους περισσότερους αγώνες που περιλαμβάνει πλέον η αγωνιστική χρονιά. Επίσης οι 10 συνεχόμενοι αγώνες που κέρδισε η Mercedes (από το Μονακό μέχρι τη Σιγκαπούρη) είναι και πάλι κοντά στο απόλυτο της Mclaren που έκανε 11 σερί νίκες στους πρώτους 11 αγώνες το 1988.

Η Mercedes την ίδια χρονιά έδειξε την κυριαρχία της και στον τομέα του απόλυτου γύρου, δηλαδή την pole position. Οι Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ κατέκτησαν 12 και 8 pole positions αντίστοιχα, χάνοντας μόνον αυτή του Μονακό που πήγε στα χέρια του Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull. Το ποσοστό των πρώτων θέσεων στην εκκίνηση ανέρχεται στο 95%!
Σκεφτείτε πόσες φορές έχουμε δει τους πιλότους της Merc να κάνουν το 1-2. Η πρωτιά σε αυτόν τον τομέα τους ανήκει: 11 φορές το 2014, 12 το 2015(ποσοστό 63%), είναι τα πιο πολλά σε μια σεζόν στην ιστορία της F1. Η Mercedes έκανε παρελθόν το ρεκόρ της Mclaren που είχε δέκα 1-2 το 1988, ενώ η Ferrari την εποχή της δικής της παντοδυναμίας έχει να επιδείξει εννέα 1-2 το 2002. Οκτώ 1-2 έκανε το 2004, όπως και η Mercedes το 2016.

Η ομάδα του Μπράκλεϊ, έχει και το απόλυτο στους περισσότερους βαθμούς σε μια χρονιά. Έχει πιάσει όχι μόνο την κορυφή, με 765 βαθμούς το 2016, αλλά και τις επόμενες 3 θέσεις. Η Red Bull που ακολουθεί 5η στην λίστα, πολύ πιθανό να παραχωρήσει το επόμενο Σαββατοκύριακο τη θέση της, αν η Merc συγκεντρώσει 31 βαθμούς στο Αμπού Ντάμπι.

Κλείνοντας, μπορεί κάποιος να δει το μέγεθος της κυριαρχίας της Mercedes, αφού οι φετινές 10 νίκες της(ακόμη και 11 να γίνουν) θα είναι η ‘χειρότερη' συγκομιδή από το 2014, αφού και πέρυσι κατέκτησαν 12 νίκες. Με 83 pole positions και 73 νίκες η (Άγγλο)γερμανική ομάδα έχει από το 2014 ένα ποσοστό 87% πρώτων θέσεων που συνδυάστηκαν με νίκη. Στο Grand Prix της Βραζιλίας ο Χάμιλτον οδήγησε την Mercedes πάνω από τους 5.000 γύρους πρωτοπορίας(5033 για την ακρίβεια), φτάνοντας στην 5η θέση όλων των εποχών πίσω μόνο από τις ομάδες-θρύλους της F1, όπως Ferrari, Mclaren, Williams και Lotus.  Οι 589 που προστίθενται, είναι από τις επίσης κυρίαρχες σεζόν του 54’ και 55’ πριν δηλαδή αποχωρήσουν από το σπορ(λόγω τραγικού δυστυχήματος), τώρα όμως ποιος θα σταματήσει τη δυναστεία της Mercedes που ήρθε για να μείνει;

Πηγή πληροφοριών: F1.com

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

 




Ad Code