Formula 1 2018: Τι θα δούμε την φετινή χρονιά


Μπήκαμε στον μήνα που παραδοσιακά ξεκινά το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, με τον πρώτο αγώνα της χρονιάς να ξεκινά στις 25 Μαρτίου, στην Αυστραλία.
Ομάδες και οδηγοί προετοιμάζονται πυρετωδώς και “γράφουν” χιλιόμετρα αυτές τις ημέρες με τα νέα τους όπλα, αφού βρίσκεται σε εξέλιξη το δεύτερο 4ήμερο δοκιμών στην πίστα του Μοντμελό, στην Βαρκελώνη.


Τα φαβορί και τα.. στοιχήματα!
Το φετινό πρωτάθλημα ξεκινά με φόντο τους δυο τετράκις πρωταθλητές, Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ να μάχονται για την κατάκτηση ενός 5ου τίτλου. Οι δύο μονομάχοι απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη της Mercedes και της Ferrari αντίστοιχα, ενώ οι ομάδες τους έχοντας τα περυσινά δεδομένα, φέτος έχουν την ευκαιρία να εξαλείψουν τις περσινές αδυναμίες και να περάσουν κατευθείαν στην επίθεση. Θα δούμε ποιος θα υπερισχύσει στον μαραθώνιο..
Η Reb Bull για μια ακόμη χρονιά ελπίζει να μπει σφήνα ανάμεσα στη Mercedes και την Ferrari, με τους “ταύρους” να έχουν το ένα μάτι στην Toro Rosso και την Honda, σε μια συνεργασία που είναι ένα από τα στοιχήματα της νέας χρονιάς. Η αυστριακοί αναμένεται να προκαλέσουν ουκ ολίγους πονοκέφαλους στους πρωτοπόρους.
Στο ρόλο του (πάντα)επίδοξου σφετεριστή, ο Φερνάντο Αλόνσο ο οποίος ελπίζει με την νέα μονάδα ισχύος της Renault, να διεκδικήσει κάτι καλύτερο με τη Mclaren.


Η πρωταθλήτρια Mercedes προχώρησε στη δημιουργία της W09 EQ power+, με βάση εξέλιξης το περσινό μονοθέσιο-νικητή, την W08. Στον αντίποδα η Ferrari, που πέρυσι πλεονεκτούσε στις αργές πίστες, λόγω του μικρού μεταξόνιου, απέφερε μεν νίκες αλλά επί της ουσίας μόνο εκεί, αφού στις πιο γρήγορες πίστες η Mercedes(που είχε το μεγαλύτερο μεταξόνιο όλου του grid πέρυσι)κατέκτησε 11 νίκες, κερδίζοντας τελικά το πρωτάθλημα. Η λύση των Ιταλών; Αύξηση του μήκους του μεταξόνιου, θέλοντας να έχει καλύτερη απόδοση στις γρήγορες πίστες ελπίζοντας να αντισταθμίσει το περσινό μειονέκτημα.

Τα μεγάλα στοιχήματα: Toro Rosso και Honda λοιπόν, όπως είπαμε και παραπάνω, μετά την καταστροφική 3ετια με την Mclaren, οι Ιάπωνες δεν θα κάτσουν προσπαθώντας να χωνέψουν το κάζο που πάθανε και ήδη στρώθηκαν στη δουλειά με την ιταλική ομάδα που θα προμηθεύουν μονάδες ισχύος από φέτος. Θα καταπιεί την γλώσσα του άραγε ο Αλόνσο;

Σε αισθητή βελτίωση προσδοκά διακαώς η Mclaren αφού ξεκίνησε η συνεργασία της με την Renault, ενώ και η ομάδα στο Woking τόλμησε αρκετά σχεδιαστικά, με νέα πίσω ανάρτηση και του πίσω μέρους που της δίνει έξτρα αεροδυναμικά οφέλη.
Η Renault, η Force India αναμένεται να έχουν τη δική τους μάχη στη μέση του grid ενώ η Williams θέλει να πιστεύει πως φέτος θα υπάρξει σαφής βελτίωση με την FW41, που σχεδιάστηκε υπό τις οδηγίες του Paddy Lowe και η διαφορά είναι -οπτικά- τουλάχιστον εντυπωσιακή.
Ερωτηματικό ως προς την απόδοση αποτελεί η ομάδα της Sauber με την εισαγωγή της Alfa Romeo και τη στενή συνεργασία που θα έχει με την πάροχο των υβριδικών κινητήρων, δηλαδή τη Ferrari. Στόχος της είναι να καταφέρει να αποφύγει την ουρά και να προσπεράσει την Haas και την Toro Rosso.

Αλλαγές από την Pirelli και την FIA
Αλλαγές στα ελαστικά θα έχουμε και τη φετινή χρονιά καθώς η Pirelli θα παρέχει μεγαλύτερη γκάμα παρουσιάζοντας την hypersoft και την super hard ως επιπλέον διαθέσιμες γόμες σλικ, θέλοντας να ανακατέψει την.. τράπουλα των πιτ στοπ και προσφέροντας περισσότερες επιλογές στη στρατηγική των ομάδων.

Η φετινή χρονιά είναι η δεύτερη που διανύουμε υπό το καθεστώς των συγκεκριμένων κανονισμών, έτσι οι περισσότερες ομάδες θέλησαν να εξελίξουν και να βελτιώσουν τυχόν προβλήματα νεότητας που αντιμετώπισαν πέρυσι. Η εφαρμογή του Halo, υποχρεωτικά μπαίνει στη ζωή μας πλέον για να προσφέρει περισσότερη ασφάλεια, προστατεύοντας το κεφάλι των πιλότων από θραύσματα. Η κατασκευή του είναι από τιτάνιο και ήταν μια μεγάλη πρόκληση για τους σχεδιαστές των μονοθέσιων. Το βάρος του έγινε αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμών από τις ομάδες αφού η ίδια η κατασκευή ζυγίζει 14 κιλά και η FIA αύξησε το βάρος των μονοθέσιων μόνο κατά 6 κιλά.
Κατάργηση  του sharkfin επέβαλε η παγκόσμια ομοσπονδία αυτοκινήτου ενώ οι πιλότοι πλέον θα έχουν μόλις 3 κινητήριες μονάδες για όλη τη χρονιά. Αντίστοιχα με ρητή οδηγία ξεκαθάρισε στους κατασκευαστές κινητήριων μονάδων πως οι υβριδικές μηχανές θα είναι ίδιας απόδοσης και ίδιου λογισμικού για όσες ομάδες προμηθεύουν.
Κατάργηση του sharkfin επέβαλε η FIA, με κόκκινο χρώμα στην εικόνα.

Το πρόγραμμα των αγώνων
Ο φετινός μαραθώνιος αποτελείται από 21 αγώνες. Η Liberty  Media προχώρησε σε άλλαγες και σε αυτόν τον τομέα αλλάζοντας την ώρα διεξαγωγής των αγώνων από 10 λεπτά αργότερα έως και 70 λεπτά(!) τα ευρωπαϊκά Γκραν Πρι. Στο καλενταρι προστέθηκαν τα Γκραν Πρι Γαλλίας και Γερμανίας ενώ η μεγαλύτερη μετατόπιση αφορά τον αγώνα της Ρωσίας που από αρχές της σεζόν, θα πραγματοποιηθεί τέλη Σεπτέμβρη. Τέλος από φέτος δεν θα έχουμε Γκραν Πρι στη Μαλαισία.


Παρουσίαση ομάδων:

Mercedes AMG Petronas Motosport

Σασί: W09 EQ Power+
Μονάδα ισχύος: Mercedes
Πιλότοι: Λιούις Χάμιλτον, 44, Μ. Βρετανία
Βάλτερι Μπότας, 77, Φινλανδία

Scuderia Ferrari

Σασί: SF71H
Μονάδα ισχύος: Ferrari 063
Πιλότοι: Σεμπάστιαν Φέτελ, 5, Γερμανία
Κίμι Ραϊκόνεν, 7, Φινλανδία

Aston Martin Red Bull Racing

Σασί: RB14
Μονάδα ισχύος: Tag Heuer
Πιλότοι: Ντάνιελ Ρικιάρντο, 3, Αυστραλία
Μαξ Φερστάπεν, 33, Ολλανδία

Renault Sport Formula One Team

Σασί: RS 18
Μονάδα Ισχύος: Renault RE 18
Πιλότοι: Νίκο Χούλκενμπεργκ, 27, Γερμανία
Κάρλος Σάινθ, 55, Ισπανία

Sahara Force India F1 Team

Σασί: VJM11
Μονάδα ισχύος: Mercedes
Πιλότοι: Σέρτζιο Πέρεζ, 11, Μεξικό
Εστεμπάν Όκον, 31, Γαλλία

Mclaren F1 Team

Σασί: MCL33
Μονάδα ισχύος: Renault RE 18
Πιλότοι: Φερνάντο Αλόνσο, 14, Ισπανία
Στόφελ Βαντόρν, 2, Βέλγιο

Williams Martini Racing

Σασί: FW41
Μονάδα ισχύος: Mercedes
Πιλότοι: Λανς Στρολ,18, Καναδάς
Σεργκέι Σιρότκιν,35, Ρωσία

Scuderia Torro Rosso

Σασί: STR13
Μονάδα ισχύος: Honda RA618H
Πιλότοι: Πιέρ Γκαζλί, 10, Γαλλία
Μπρέντιν Χάρτλεϊ, 28, Ν. Ζηλανδία

Haas F1 Team

Σασί: VF-18
Μονάδα ισχύος: Ferrari 063
Πιλότοι:Ρομέιν Γκροζάν, 8, Γαλλία
Κέβιν Μάγκνουσεν,20, Δανία

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Σασί: C37
Μονάδα ισχύος: Ferrari 063
Πιλότοι: Μάρκους Έρικσον, 9, Σουηδία
Τσαρλς Λεκλέρκ, 16, Μονακό
Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment