ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6/recent/ticker-posts

Ad Code



 

Ο Διευθυντής της Nissan Global Motorsports, Τόμμασο Βολπ αποκλειστικά στο Sportsnewsgreece

 



Ο Διευθυντής της Nissan Global Motorsports, Τόμμασο Βολπ μίλησε αποκλειστικά στο Sportsnewsgreece.gr και τον Άρη Κατσίδη εφ' όλης της ύλης, καθώς ανέλυσε το πρόγραμμα, τους στόχους αλλά και τις φιλοδοξίες της Nissan στην Fomrula E κυρίως αλλά και στο μηχανικίνητο αθλητισμό.

Πρώτα από όλα, θα ήθελα να μας περιγράψετε τις αρμοδιότητες σας και την καθημερινή ρουτίνα σας ως Nissan Global Motorsports Director. Θεωρείτε ότι αυτή η θέση είναι ένα ιδιαίτερο challenge για εσάς;

Ναι, είναι ένα ιδιαίτερο challenge, αλλά αυτό που έχει ενδιαφέρον σε αυτόν τον ρόλο είναι ότι ποτέ δεν έχω μια συνηθισμένη (τυπική μέρα), γιατί το να είσαι υπεύθυνος για το τμήμα motorsports της Nissan, σημαίνει ότι πρέπει από την μία να συνδέεσαι με το product marketing, αφού η Nissan αποτελεί ένα παγκόσμιο brand, έχοντας ως στόχο ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να γίνει  στρατηγικός πυλώνας της Nissan, αλλά και από την άλλη πλευρά, το  να δουλεύεις με μηχανικούς, είτε του τμήματος development, είτε του αγωνιστικού τμήματος και με οδηγούς πρέπει να είσαι σίγουρος ότι οι εμφανίσεις στην πίστα λειτουργούν καλά.

 Οπότε, το φάσμα των δραστηριοτήτων είναι πολύ ευρύ και διαφέρει ανάλογα με το χρονικό διάστημα μέσα στην χρονιά. Φυσικά, την στιγμή που ξεκινάς τους αγωνες όταν αρχίζει το αγωνιστικό καλεντάρι, ευτυχώς σε λίγες εβδομάδες από τώρα, το αγωνιστικό μέρος αναλαμβάνει δράση και οι μέρες σου σχετίζονται με τους αγώνες και αν όχι, για την προετοιμασία για τους αγώνες. Οπότε, έχει να κάνει με τους αγώνες και να εξασφαλίσω ότι ο κάθε ένας θα κάνει μια καλή εμφάνιση. Το υπόλοιπο της χρονιάς έχει να κάνει περισσότερο με σχεδιασμό, το να δουλεύουμε με συναδέλφους σε άλλα κομμάτια, αλλά και το να είμαστε σίγουροι ότι οι δραστηριότητες του  PR και του marketing γίνονται με τον καλύτερο τρόπο. Οπότε, η δουλειά έχει πολλά διαφορετικά κομμάτια, είναι challenging, για να απαντήσω στην ερώτηση σας και είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι σε αυτήν την θέση.

Τι κρατάτε από την περσινή χρονιά; Ποιοι είναι οι στόχοι για την νέα σεζόν; 

Στην περσινή χρονιά, όπως ξέρετε υποθέτω, είχαμε πολύ καλά αποτελέσματα και πήραμε την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, το οποίο είναι κάτι σπουδαίο για εμάς, επειδή έπρεπε να αλλάξουμε το powertrain (σύστημα μετάδοσης κίνησης) διαφορετικά από τους άλλους συμμετέχοντες. Οπότε, λόγω του ότι αργήσαμε με την ανάπτυξη του powertrain και έπρεπε να ανακτήσουμε τον χαμένο χρόνο, θεωρώ ότι είναι πολύ καλή η δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Είμαι ο υπεύθυνος να πω ότι κοιτάζουμε μόνο μπροστά και για αυτό πρέπει να πούμε ότι στοχεύουμε να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα φέτος. Αλλά, να είμαστε ρεαλιστικοί σίγουρα ότι ο αντικειμενικός μας στόχος είναι να είμαστε tier-one ομάδα, για να είμαστε διεκδικητές του πρωταθλήματος. Θέλουμε να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα, οπότε θα δούμε τι θα κάνουν και οι υπόλοιποι διαγωνιζόμενοι. 

H Νιssan κατασκευάζει πολύ εντυπωσιακά sport αυτοκίνητα. Ποιο θεωρείτε ότι θα είναι το επόμενο βήμα;

Η ομορφιά του να δουλεύεις για ένα brand σαν την Nissan είναι ότι το portfolio (το χαρτοφυλάκιο) είναι πολύ εκτεταμένο. Αυτή την στιγμή, στοχεύουμε στα αυτοκίνητα κατηγορίας C (μικρό-μεσαία αυτοκίνητα) και D (μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα), όπως και στην κατηγορία sport. Είμαστε στο ίδιο επίπεδο εστίασης (και ανάπτυξης) έχοντας ένα πολύ ευρύ φάσμα χαρτοφυλακίου. Αυτό είναι το σωστό για την Nissan και αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι είμαστε ένα από τα πιο μεγάλα παγκόσμια brands, έχουμε παρουσία σε διαφορετικές αγορές, σε διαφορετικές ηπείρους, κάτι που μπορείς να κάνεις μόνο αν έχεις μεγάλο εύρος. Θα λανσάρουμε δώδεκα νέα μοντέλα τους επόμενους 18 μήνες, οπότε η "επίθεση¨ στην αγορά θα είναι πολύ δυνατά. Οπότε, τα sport αυτοκίνητα είναι πολύ σημαντικά, επειδή φυσικά από την μία έχουμε κληρονομιά στο κομμάτι του motosport και των sport αυτοκινήτων, αλλά αποτελεί μέρος ενός πιο οργανικού χαρτοφυλακίου, που κάνει το χαρτοφυλάκιο να είναι πλήρες και την Nissan ένα παγκόσμιο brand και πλήρως ολοκληρωμένο.

Είδαμε τελευταία κάποια πολύ εντυπωσιακά νέα αυτοκίνητα όπως το Nissan GT-R NISMO και το Nissan Z Proto. Θα ήθελα να μας μιλήσετε για αυτά και να μας τα περιγράψετε.

Ναι φυσικά, όταν μιλάμε για sport αυτοκίνητα, τα GT-R είναι οι πυλώνες της κληρονομιάς μας στην απόδοση (performance) και μετά δημιουργήσαμε το Nissan GT Prototype και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό, επειδή αντιπροσωπεύουν την νέα γενιά των αυτοκινήτων. Έχουμε πενήντα χρόνια ιστορία στο χώρο και όπως πρωτοείπα, είναι αδιαμφισβήτητα πολύ σημαντικά, ενώ το επόμενο βήμα είναι να λανσάρουμε τα αυτοκίνητα στην αγορά, που θα είναι μια ελαφρώς εξέλιξη του Prototype και μαζί με το GT-R, επιβεβαιώνουν και πάλι την δέσμευση μας για την απόδοση (performance), η οποία επιβεβαιώνεται και από το πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού μας. Δεν θα ήμασταν στους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αν δεν είχαμε το performance στο DNA του brand και των σπορ αυτοκινήτων, τα οποία παρουσιάζουν το μεγαλύτερη και την κύρια έμπνευση του χαρτοφυλακίου (portfolio) του performance της Nissan. Μπορούμε να το βρούμε και σε άλλα αυτοκίνητα, αλλά τα sport αυτοκίνητα. φυσικά, είναι τα πιο εμβληματικά προϊόντα για το performance (απόδοση), οπότε η κυκλοφορία των NISMO και Z ήταν εξαιρετικά σημαντική.

Θεωρείτε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον; Αυτό πως αναμένεται να επηρεάσει τα sports αυτοκίνητα της νέας γενιάς;

Η ηλεκτροκίνηση αδιαμφισβήτητα είναι μέρος του μέλλοντος. Εμείς στην Nissan έχουμε την πιο μεγάλη κληρονομιά (ιστορία) και εμπειρία στα ηλεκτροκίνητα σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας. γιατί ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τα ηλεκτροκίνητα εδώ και δεκαεφτά χρόνια. Βγάλαμε στην αγορά το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, το Nissan Leaf, όπου το 2020 γιορτάσαμε τα 10 χρόνια από την πρώτη version του και παραμένει να είναι ένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλείται περισσότερο στην αγορά. Στην Nissan είμαστε περήφανοι και λέμε ότι η ηλεκτροκίνηση ήταν πάντα στο DNA μας και αδιαμφισβήτητα έχει γίνει πιο πολύ και ακόμη πιο πολύ σημαντική για το μέλλον και για τα εργοστάσια γενικότερα και η Nissan δεν αποτελεί εξαίρεση.

 Βασιζόμαστε στα τρία βασικά στοιχεία, στις τρία βασικά challenges της αυτοκινητοβιομηχανίας, που είναι: α) η ηλεκτροκίνηση, β} η συνδεσιμότητα (connectivity), γ) η αυτόνομη οδήγηση κάτω υπό την ομπρέλα του brand μας, του brand της Nissan Intelligent Mobility. Επενδύσαμε πολύ σε αυτές τις τρεις τεχνολογίες και η ηλεκτροκίνηση είναι ένας πυλώνας της Nissan intelligent mobilities, οπότε είναι πολύ σημαντικός. Για τα sport αυτοκίνητα, φυσικά, θέλουμε να είμαστε η εξαίρεση για το μέλλον, καθώς η συζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα είναι πολύ μεγάλη. Από την μια, η επιτάχυνση που παραγει ο δυαδικός ηλεκτρικός κινητήρας είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Επίσης, φυσικά, τα applications (οι εφαρμογές) των ηλεκτροκίνητων σε σπορ εκδόσεις έρχεται στο μέλλον και η Formula-E είναι η πιο σαφέστατη έκφραση αυτού. Αγωνιζόμαστε στην Formula E, ακριβώς για να δείξουμε πόσο συναρπαστικό μπορεί να   γίνει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι ένα περιβάλλον όπως αυτό της Formula E; Η Nissan αλλά και άλλα μεγάλα ονόματα αυτοκινητοβιομηχανιών συμμετέχουν σε αυτόν τον θεσμό. 


Στην πραγματικότητα, η Formula-E έχει τον μεγαλύτερο αριθμό από κατασκευαστές σε σχέση με όλα τα άλλα motorsports, που κάνουν πολύ ενδιαφέρουσα την συμμετοχή σου, αλλά και είναι πολύ ανταγωνιστικά. Η Formula E είναι πολύ ανταγωνιστική, επειδή από τεχνικής απόψεως, υπάρχουν μερικά στοιχεία των αυτοκινήτων, τα οποία είναι στάνταρ π.χ. το σασί. Οπότε, διαγωνίζεστε  πραγματικά στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, πράγμα που σημαίνει πιο συγκεκριμένα ότι θα κριθείτε για την την αποτελεσματικότητα και για την ενέργεια του συστήματος διαχείρισης, που είναι δύο βασικοί δείκτες διαφοράς απόδοσης σε κανονικά αυτοκίνητα , επομένως είναι πολύ ανταγωνιστικό το πρωτάθλημα και και εστιάζει πολύ στα στοιχεία της τεχνολογίας, που είναι η Nissan αριστεύει στα ηλεκτροκίνητα. Οπότε, για εμάς είναι πολύ σημαντικό να βρισκόμαστε εκεί.

Όπως είπαμε και πιο πριν, τερματίσατε στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος Κατασκευαστών την περσινή σεζόν. Τι κρατάτε από την περσινή χρονιά;


Όπως πρωτοείπα, θεωρώ ότι την περσινή σεζόν η εμφάνιση μας ήταν εκπληκτική, σχετικά με εκεί που ξεκινήσαμε. Το θεωρώ ότι είναι αποτέλεσμα όλων που δούλεψαν για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου, των μηχανικών, της αγωνιστικής ομάδας και των οδηγών. Θεωρώ ότι κάθε εμφάνιση που είδαμε ήταν αποτέλεσμα της...δράσης των ανθρώπων μας, πώς δηλαδή οι άνθρωποι μας αντέδρασαν και υιοθέτησαν τις τεχνολογίες και τις διαδικασίες σε σύντομο χρονικό διάστημα, καλύπτοντας και το χαμένο χρόνο, κάτι που ήταν πραγματικά πολύ εντυπωσιακό και πολλοί άνθρωποι το αναγνώρισαν. Είμαστε περήφανοι για το αποτέλεσμα και νομίζω ότι το πετύχαμε λόγω του ταλέντου των δικών μας ανθρώπων στο σπορ. 



Η νέα σεζόν ξεκινάει τον Φεβρουάριο. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας και οι στόχοι σας αυτήν την σεζόν στην Formula E; Επίσης, θα ήθελα να μας περιγράψετε τους οδηγούς σας, Σεμπαστιάν Μπουεμί και Όλιβερ Ρόουλαντ.


Ξεκινάμε τον Φεβρουάριο, είναι κοντινό το διάστημα (γέλια), όπως είπα και πριν, οι προσδοκίες μας είναι να είμαστε διεκδικητές, θέλουμε να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα κάποια στιγμή, οπότε  ξεκινήσαμε από την έβδομη σεζόν σαν να ξεκινούσαμε από την αρχή.

Πάντα ξεκινάμε με την φιλοδοξία να είμαστε εκεί, να παλέψουμε για την νίκη, να είμαστε ομάδα tier-one, το να είμαστε στην κορυφή των ομάδων και φυσικά η έβδομη σεζόν θα είναι μία από τα ίδια. Οι οδηγοί είναι πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους, όπως ξέρετε ο Σεμπάστιαν Μπουεμί είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Formula-E, έχει το καλύτερο ρεκόρ των νικών και έχει εμπειρία, οπότε δίνει πολύ feedback στους μηχανικούς μας. Η εμπειρία ενός νικητή οδηγού είναι πολύ σημαντική και είναι πολύ σπουδαίο που τον έχουμε μαζί μας. Από την άλλη, ο Όλιβερ Ρόουλαντ ήταν ο rookie (πρωτοεμφανιζόμενος) της χρονιάς, ξεκίνησε μαζί μας. Έχει πολύ ταλέντο, φυσικά λιγότερη εμπειρία, αλλά επειδή είναι νέος, είναι πολύ ταχύς, είναι πολύ γρήγορος, είναι ένα φυσικό ταλέντο.

Οι δύο οδηγοί είναι διαφορετικοί και λένε τα καλύτερα λόγια ο ένας για τον άλλον. Φυσικά, είναι πολύ καλό για την ομάδα, που έχει στην σύνθεση της, ένας πολύ καλό οδηγό με εμπειρία και ένα πιο νέο ηλικιακά. Λαμβάνουμε τα καλύτερα κομμάτια και των δύο ηλικιών και θεωρώ ότι είναι πολύ ωραίο που τους έχουμε.

 Εδώ στην Ελλάδα αγαπάμε τα sport αυτοκίνητα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οπότε, θα ήθελα να μας παρουσιάσετε τα Super GT, Prototype and GTE racing.


Ως Nissan Motorsport, δραστηριοποιούμαστε σε πολλά κομμάτια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το Super GT είναι μια "παραδοσιακή" Ιαπωνική κατηγορία, αφού δεν γίνονται αγώνες εκτός Ιαπωνίας και είναι γνωστό και ως Super GT 500.  Έχουμε τέσσερις ομάδες εκεί, η μία είναι πιο συνδεδεμένη με την Nissan, οι άλλες τρεις είναι customer ομάδες και τα πηγαίνουμε πολύ καλά. Τρέχουμε εκεί με τα GTR και είναι μια καλή πλατφόρμα για να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την απόδοση μας στις μηχανές εσωτερικής καύσης. Αν και είναι μια διοργάνωση που γίνεται μόνο στην Ιαπωνία, είναι πολύ σημαντική για την Nissan Global engineer, αφού είναι μια πλατφόρμα στην οποία τεστάρουμε και αναπτύσσουμε τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Το GTE είναι αγώνες customer cars, οπού πουλάμε GT-R σε πελάτες, που διαγωνίζονται σε αυτήν την κατηγορία στην Ευρώπη. Βέβαια, κολόνα της στρατηγικής στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι η Formula-E.

  Όπως πρωτοείπαμε, η Formula-E για εμάς είναι μια στρατηγική κολόνα, επενδύουμε στην Formula-E όχι μόνο για να κάνουμε διαφήμιση του brand, αλλά για την ανάπτυξη της απόδοσης στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ξεκινήσαμε το project, επειδή έχουμε σπουδαία εμπειρία στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αν υπολογίσουμε τα δεκαεφτά χρόνια της ηλεκτροκίνησης και τα δέκα χρόνια της παραγωγής του Nissan Leaf. Στην πραγματικότητα, προσφέραμε όλες αυτές τις εμπειρίες για την ανάπτυξη του μονοθεσίου της Formula-E. Πολλά στοιχεία του energy management system που χρησιμοποιούμε στην Formula-E, αναπτύχθηκαν από την εμπειρία που είχαμε από το Nissan Leaf. Όπως τονίσαμε και πιο πάνω, το energy management system είναι ένα από τα δύο κλειδιά στην απόδοση στην Formula E. Οπότε, ξεκινήσαμε αυτό το project βάζοντας πράγματα από την εμπειρία μας στην ηλεκτροκίνηση ώστε να έχουμε καλύτερη απόδοση στους αγώνες, αλλά το πλάνο στο μέλλον είναι να αντιστρέψει την εμπειρία των αγώνων σε χρήσιμες πληροφορίες για τα κανονικά αυτοκίνητα. Αφού έχουμε τρία χρόνια εμπειρίας στο σπορ, θα μεταφέρουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες στα αυτοκίνητα για να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα και το energy management system στα προϊόντα μας, στα αυτοκίνητα δρόμου της Nissan. Οπότε, το πρόγραμμα της Formula-E είναι αυτό που συνδέεται περισσότερο με την στρατηγική της Nissan στην ηλεκτροκίνηση. Είναι πραγματικά ένα ιδιαίτερο μέρος στη στρατηγική μας".

Θα ήθελα επίσης να μας μιλήσετε για το πρόγραμμα motorsport της Infiniti σε παγκόσμιο επίπεδο. Τι θα θέλατε να πετύχετε την νέα χρονιά;

Το 2021 για την Infiniti θα είναι μεταβατικός χρόνος, με την έννοια ότι ολοκληρώσαμε τον Δεκέμβριο της περσινής χρονιάς, την συνεργασία μας με την ομάδα της Renault στην Formula 1 και δεν είμαστε πια partners στο τεχνικό κομμάτι. Ήμασταν στην F1 για δέκα χρόνια και μάθαμε πολλά για το σπορ. Ο κύριος λόγος που ήταν εκεί η Infinity είναι γιατί ήθελε αυτήν την παγκόσμια πλατφόρμα με σκοπό να προμοτάρει την διερεύνηση της. Αλλά, κυρίως, όταν ξεκινήσαμε την συνεργασία με την Renault στην Formula 1, θέλαμε να μεταφέρουμε στην Γαλλική ομάδα τις εμπειρίες μας υβριδικό σύστημα μετάδοσης σε αυτήν την περίπτωση. Η Formula 1 δεν έχει ηλεκτροκίνητα αμάξια ή ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, αλλά υβριδικό. Είχαμε άμεση επικοινωνία με την Renault, αφού οι μηχανικοί της Infinity εργαζόταν μαζί με τους μηχανικούς της Γαλλικής ομάδας, ώστε να αναπτύξουν το υβριδικό κομμάτι του συστήματος μετάδοσης στην F1. Οπότε, το επόμενο χρόνο θα σχεδιάσουμε ποιο θα είναι το πλάνο για το μέλλον της Infinity. 

Η τελευταία ερώτηση μας είχε να κάνει με τα πλάνα της Nissan στην Ελλάδα και μας την απάντησε ο κ. Γιάννης Μεθενίτης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης  

Είμαι πολύ χαρούμενος που θα σας απαντήσω σε αυτήν την ερώτηση. Η Nissan Greece Θεοχαράκης, ο εθνικός εισαγωγέας εδώ στην Ελλάδα είναι από τους πρώτους χρονικά ίσως και από τους πιο παλιούς εισαγωγείς της Nissan στην Ευρώπη, οπότε θεωρούμε ότι είμαστε σημαντικό κομμάτι της Nissan στην Ευρώπη για το μέλλον. 


Έχοντας πάνω από 60 χρόνια ως εισαγωγείς αυτοκινήτων Nissan στην Ελλάδα, βασιζόμαστε στο πολύ συναρπαστικό μέλλον αυτής της εταιρείας, θέλουμε να κρατήσουμε την κύρια θέση μας, όχι μόνο σε κατηγορίες όπως τα crossover και τα SUVs, αλλά να είμαστε και leader στις κατηγορίες με το Qashqai και με άλλα μοντέλα, όπως το X-Trail και το Juke. Ατενίζουμε το μέλλον της ηλεκτροκίνησης με αισιοδοξία, αφού έχουμε μοντέλα όπως το Leaf, που είναι πρωτοπόρος στην κατηγορία, αλλά και το ανερχόμενο Nissan Ariya, το νέο ηλεκτρικό crossover, το οποίο θα είναι εξαιρετικό. 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

 




Ad Code