ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6/recent/ticker-posts

Ad Code



 

Πρωτάθλημα 2 ταχυτήτων!

Το πρώτο μισό της φετινής σεζόν, ανέδειξε τους δυο διεκδικητές του τίτλου και τη χαοτική διαφορά ανάμεσα στις τρεις μεγάλες ομάδες και τις υπόλοιπες επτά.
Ο γνωστός παρουσιαστής  και δημοσιογράφος Τάκης Πουρναράκης αρθρογραφεί για το Sportsnewsgreece.

Οι Lewis Hamilton και Sebastian Vettel θα διεκδικήσουν τον τίτλο μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας στο Άμπου Ντάμπι στις 25/11. Η μάχη είναι αμφίρροπη και θα μείνει ανοιχτή μέχρι τον τελευταίο γύρο, του τελευταίου αγώνα.

Μετά την ολοκλήρωση των 12 αγώνων του πρώτου μισού της σεζόν, η διαφορά ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου είναι 24 βαθμοί υπέρ του Hamilton. Απομένουν 225 βαθμοί να μοιραστούν σε 9 αγώνες. Με βάση τα μέχρι τώρα αποτελέσματα εκτιμώ πως υπάρχει προβάδισμα της Ferrari σε Βέλγιο, Ιταλία, Ιαπωνία, Βραζιλία. Αντίστοιχα βλέπω προβάδισμα της Mercedes σε Ρωσία, ΗΠΑ, Μεξικό, Άμπου Ντάμπι. Στη Σιγκαπούρη θα παίξει κομβικό ρόλο το κοντό μεταξόνιο της Red Bull που χαρίζει μεγαλύτερη ευελιξία στις στροφές του λιμανιού. Κοντολογίς υπάρχει μια ισορροπία δυνάμεων και το πρωτάθλημα θα κριθεί στην κούρσα της εξέλιξης, σε λεπτομέρειες και σε λάθη/αστοχίες. Λάθη όπως αυτά στα οποία υπέπεσε ο Vettel στο πρώτο μισό της σεζόν. Η Ferrari έχει χάσει σε 3 αγώνες που θεωρητικά ήταν δικοί της: Αζερμπαϊτζάν, Γερμανία, Ουγγαρία. Στους δυο πρώτους ήταν οδηγικό λάθος του Vettel στους δυο τελευταίους έπαιξε ρόλο και η βροχή. Από τους 12 αγώνες ο Hamilton έχει κερδίσει σε πέντε (Αζερμπαϊτζάν, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία) και ο Vettel σε 4 (Αυστραλία, Μπαχρέιν, Καναδά, Βρετανία). Αμφότεροι έχουν εγκαταλείψει από μια φορά ενώ πέντε φορές βρέθηκαν και οι δυο στο βάθρο. Ο Hamilton έχει τερματίσει εκτός βάθρου δυο φορές ( Κίνα 4ος, Καναδά 5ος) ενώ ο Vettel τέσσερις (Κίνα 8ος, Αζερμπαϊτζάν, Ισπανία 4ος και Γαλλία 5ος).
Σημαντικό ρόλο στη μεταξύ τους , μάχη, παίζουν οι Raikkonen, Bottas. Παρότι σε Ferrari, Mercedes δεν το βροντοφωνάζουν χρησιμοποιούν το δεύτερο μονοθέσιό τους ως μέρος της στρατηγικής που χαράζουν για να φέρουν σε πλεονεκτική θέση το πρώτο. Π.χ. στον τελευταίο αγώνα στην Ουγγαρία οι κόκκινοι άλλαξαν λάστιχα νωρίς στο Raikkonen για να παρασύρουν το Bottas ώστε να τον περάσει ο Vettel. Μπορεί να μην τα κατάφεραν γιατί άργησαν να τον καλέσουν μέσα, όμως η στρατηγική των Φινλανδών (Raikkonen, Bottas) έχει ως κύρια στόχευση την μεγιστοποίηση των πιθανοτήτων να κερδίσει το άλλο μονοθέσιο της ομάδας. Σε Κίνα, Μονακό και Αυστρία κέρδισαν οι Ταύροι, εκμεταλλευόμενοι τις συγκυρίες αλλά και τις δυνατότητες του μονοθεσίου τους που έχει πιο κοντό μεταξόνιο. Όμως η απόφαση ν' αλλάξουν κατασκευαστή κινητήρα το 2019 έχει ως συνέπεια να μεγαλώσει το χάσμα με τη Renault. Το αντίκτυπο στις επιδόσεις της ομάδας στο δεύτερο μισό της σεζόν θα είναι αρνητικό. Δεδομένου ότι αλλάζουν και οι κανονισμοί (εμπρός πτέρυγα) το 2019, λογικό είναι στη Red Bull να μετατοπίσουν το βάρος τους στην εξέλιξη του μονοθεσίου της νέας χρονιάς και την προσαρμογή στα δεδομένα της Honda.

Η δεύτερη κατηγορία!

Πίσω από Mercedes, Ferrari, Red Bull, το χάος. Η 4η ομάδα στους κατασκευαστές, η Renault (82β.), έχει τέσσερις φορές λιγότερους βαθμούς από την πρωτοπόρο

Mercedes (345β.). Για να το τοποθετήσουμε σε ρεαλιστική βάση ξοδεύει και τέσσερις φορές λιγότερα σε ετήσια βάση. Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στους τρεις μεγάλους και στους υπόλοιπους δε μετριέται σε δευτερόλεπτα αλλά σε γύρους, ειδικά σε πίστες μικρού μήκους. Αυτό οφείλεται στη Συμφωνία Ομόνοιας που μοιράζει τα χρήματα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα βάσει αποτελεσμάτων. Οι μεγάλοι παίρνουν την μερίδα του λέοντος και παραμένουν μεγάλοι, ξοδεύοντας όσα πήραν γιατί είχαν καλά αποτελέσματα. Φαύλος κύκλος που για να σπάσει ή πρέπει κάποιος να επενδύσει δις ευρώ ή να κατορθώσει να πείσει η Liberty Media τους 3 μεγάλους να δεχθούν οριοθέτηση προϋπολογισμού (σ.σ: απίθανο).


Αναπόφευκτα φαινόμενα όπως η πτώχευση της Force India θα ενταθούν και όλοι κατανοούμε πως η F1 δεν αντέχει να χάσει μερικές ομάδες ακόμη. Όπως δεν αντέχει και σε λογικές όπως της άλλοτε κραταιής Williams που έχει καταντήσει περιφερόμενη διαφημιστική πινακίδα. Παρότι Toro Rosso και Alfa Romeo Sauber δείχνουν εξασφαλισμένες ως δεύτερες ομάδες των Red Bull, Ferrari και η McLaren έχει εύρωστο ταμείο, μεσοπρόθεσμα το μέλλον ομάδων όπως η Haas δεν είναι ευοίωνο. Μόνη διέξοδος η προσέλκυση μεγάλων κατασκευαστών όπως η Toyota και το γκρουπ VAG.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

 




Ad Code