Η Ένωση Αθλητών Στίβου στις ΗΠΑ (Track & Field Athletes Association) ανακοίνωσε κι επίσημα την Παρασκευή (21/09) τη δημιουργία σχηματισμού κορυφαίων αθλητών, οι οποίοι επιζητούν την κατάργηση του εν λόγω κανονισμού, ώστε να "καρπώνονται" κι αυτοί μέρος του πακτωλού εκατομμυρίων που ξοδεύονται για τη διαφήμιση στους Αγώνες.
Σύμφωνα με το άρθρο 40 του καταστατικού της ολυμπιακής επιτροπής, οι αθλητές απαγορεύεται να διαφημίσουν οποιοδήποτε προϊόν κατά τη διάρκεια των Αγώνων αλλά και τις ημέρες πριν την έναρξη, σε μία προσπάθεια να προστατευθούν οι "κολοσσιαίες" συμφωνίες της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.
"Με εξαίρεση περιπτώσεις όπου έχει δοθεί άδεια από το εκτελεστικό συμβούλιο της ΔΟΕ, ουδείς αθλητής, προπονητής, γυμναστής ή επίσημος που συμμετέχει στους Ολυμπιακούς Αγώνες μπορεί να επιτρέψει το πρόσωπό του, το όνομά του, τη φωτογραφία του ή τις αθλητικές επιδόσεις του να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς σκοπούς κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων", αναφέρει το επίμαχο άρθρο.
Ο Τζαμαϊκανός σπρίντερ και κάτοχος των χρυσών μεταλλίων σε 100μ., 200μ. και 4Χ100μ. το 2008 και το 2012 εντάσσεται κι αυτός στην προσπάθεια που κάνουν μεταξύ άλλων ο συμπατριώτης του, Γιόχαν Μπλέικ, καθώς και οι Σέλι Αν Φρέιζερ Πράις, Ιβέτ Λάλοβα, Τσουράντι Μαρτίνα, Φέλιξ Σάντσες, Σερίκα Γουίλιαμς, Σάνια Ρίτσαρντς Ρος και Μπερνάρ Λαγκάτ.
Το κίνημα βρήκε μεγάλη απήχηση στο Διαδίκτυο μέσω του hashtag #WeDemandChange στο Twitter, με την κάτοχο του χρυσού στα 400μ. και 4Χ400μ. του Λονδίνου Ρίτσαρντς Ρος να δηλώνει στο "ESPN.com": "Τα μηνύματα στο Twitter είναι μία εσωτερική συζήτηση που διαρκεί εδώ και χρόνια. Πολλοί αθλητές στο άθλημά μας πληρώνονται ελάχιστα, κάνουν 2-3 δουλειές για να προπονηθούν και να παραμείνουν στο επάγγελμα και αυτό που με κινητοποίησε ήταν όταν αντιλήφθηκα πόσα χρήματα κερδίζονται από τους Ολυμπιακούς Αγώνες".
0 Σχόλια