Στο θέμα του χειρισμού, παρατηρήσαμε τα εξής. Καταρχήν ο ρυθμός του παιχνιδιού έχει την ίδια ταχύτητα με πέρυσι. Η μπάλα δείχνει σαν να “κολλάει” στο χορτάρι, καθώς η ταχύτητα των μεταβιβάσεων είναι λίγο πιο αργή από το αναμενόμενο. Αρκετές φορές μάλιστα θα πετύχετε τους παίκτες σας να πέφτουν κάτω με προβολή και να κάνουν πάσα, όποτε πιέζονται, κίνηση που στο πραγματικό ποδόσφαιρο δεν συναντάται τόσο συχνά.
Στο θέμα του κοντρόλ υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση, ανάλογα με την ικανότητα του παίκτη. Μόνο σε παίκτες παγκόσμιας κλάσης θα δείτε σωστά κοντρόλ. Στους υπόλοιπους η μπάλα φεύγει απ’ το πόδι λίγα μέτρα μπροστά αν έρχεται με φόρα. Στον Σιμάο για παράδειγμα, μας ήρθε σέντρα μέσα στην περιοχή και πριν προλάβουμε να αντιδράσουμε, έβαλε…αυτογκόλ με κοντρόλ στο στήθος, με το οποίο η μπάλα έφυγε πέντε μέτρα πίσω.Από την νέα αμυντική λειτουργία δεν μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι ωφελείστε από τους συμπαίκτες σας. Γενικά οι αμυντικοί σας δρουν σωστά, αλλά μας έτυχαν και περιπτώσεις όπου για παράδειγμα ασκούσαμε πίεση 2 σε 1 με τα δύο στόπερ σε έναν επιθετικό, ο άλλος επιθετικός ήταν αμαρκάριστος και ο αριστερός μας μπακ είχε κάτσει μπροστά από τον τερματοφύλακά, λες και ήταν λίμπερο. Κατά συνέπεια τον άφησε αμαρκάριστο και το «παστέλωσε». Την συγκεκριμένη γκέλα την έκανε αμυντικός της Manchester City, που υποτίθεται ότι ξέρει από στοιχειώδη άμυνα.
Μία νέα αμυντική εντολή προστίθεται φέτος και είναι το λεγόμενο “Face Off”. Κρατώντας το R2 και το Χ, ο αμυντικός σας στέκεται περίπου στα τρία μέτρα μπροστά από τον επιθετικό και τον επιβλέπει χωρίς να τον πιέζει. Αυτή η εντολή είναι σημαντική όταν έχετε μπροστά σας παίκτη υψηλής τεχνικής ή όταν θέλετε να καθυστερήσετε τον επιθετικό ώστε να επιστρέψει η άμυνα. Σε συνδυασμό δε με την πίεση δεύτερου παίκτη (με το τετράγωνο), με τη μέθοδο αυτή κλέβετε την μπάλα πιο εύκολα.
Πάμε τώρα στις περίφημες κινήσεις συμπαικτών. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι δεν ελέγχετε τον συμπαίκτη που θέλετε σε όλο το γήπεδο. Πολύ απλά τον επιλέγετε με το R3 και το δεξί analog stick και τον στέλνετε να τρέχει προς την αντίπαλη εστία. Δεν μπορείτε δηλαδή να του δώσετε εντολή να πάει στο ακριβές σημείο που θέλετε. Αν λοιπόν υπολογίσετε το timing της κίνησης σωστά και του δώσετε την μπαλιά στον κατάλληλο χρόνο, τότε βγάζετε γκολ. Απλά κάτι τέτοιο θέλει πολύ εξάσκηση, καθώς είναι δύσκολο να έχετε στο μυαλό σας και τις κινήσεις των δύο παικτών μαζί.
Η αίσθηση που μας δίνεται μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού είναι ότι για άλλη μια φορά δεν υπάρχει η επιθυμητή υποστήριξη από τους συμπαίκτες σας. Η έλλειψη κινητικότητας θα σας αναγκάζει διαρκώς να τους δίνετε εντολή (manually) να βγουν μπροστά για να πάρουν μπάλα. Κατά βάση όμως, θα τους βλέπετε διαρκώς στατικούς μέσα στα μαρκαρίσματα ή ακόμη χειρότερα στην default θέση τους. Όταν μια ομάδα κλέβει την μπάλα στο κέντρο τότε θα πρέπει να αρχίσουν όλοι να ανεβαίνουν (ακόμα και οι πλάγιοι μπακ). Στο PES όμως βλέπουμε ξανά τον ή τους επιθετικούς μας μπροστά, τον παίκτη μας να έχει την μπάλα και την υπόλοιπη ομάδα να μην κάνει κίνηση ούτε για να πάρει μπάλα αλλά ούτε και για να πατήσει περιοχή. Εάν πρόκειται φέτος τις κινήσεις αυτές να τις κάνουμε χειροκίνητα τότε θα χρειάζεται μεγάλη δεξιοτεχνία κι αντανακλαστικά για να μπορέσει κάποιος να βγάλει φάση.Τι σφυράς;
Στην τρέχουσα preview έκδοση οι διαιτητικές αποφάσεις έχουν ορισμένα λάθη, τα οποία περιμένουμε να διορθωθούν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου. Καταρχήν οι διαιτητές δεν αφήνουν πάντοτε πλεονέκτημα. Δηλαδή μπορεί να ξεφύγετε από ένα μαρκάρισμα, να σας γίνει φάουλ κι ενώ ο παίκτης σας έχει την μπάλα, ο διαιτητής να σταματήσει τη φάση για να δώσει το φάουλ.Πετύχαμε μέχρι και περίπτωση όπου με σουτ μέσα στην περιοχή και τάκλιν αμυντικού, μπήκε γκολ και ο διαιτητής σφύριξε για να δώσει πέναλτι. Η ακόμη χειρότερα υπάρχουν προφανή φάουλ με σπρωξίματα τα οποία δεν δίνονται. Για όλα αυτά βέβαια θα κάνουμε ταμείο σε δύο μήνες, καθώς η engine ακόμη δουλεύεται.



0 Σχόλια