Τρέξιμο εν καιρώ καραντίνας


Πλέον ,εν καιρό καραντίνας, η μόνη μας διέξοδος είναι το τρέξιμο επειδή πλην από τις ευεργετικές συνέπειες στον οργανισμό μας είναι και μια καλή δικαιολογία ώστε να βγούμε έξω. Παρακάτω δίνονται κάποιες απαντήσεις που είχατε εν καιρό καραντίνας σχετικά με το τρέξιμο. Επίσης σας δίνω και κάποιες συμβουλές ως γυμναστής, για σωστό τρέξιμο.

Ο David Nieman, Dr.PH., καθηγητής Υγείας στο Appalachian State University, διευθυντής του Εργαστηρίου Ανθρωπίνων Επιδόσεων στην ερευνητική πανεπιστημιούπολη της Βόρειας Καρολίνας και ο Brian Labus, Ph.D., MPH, επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Νεβάδα του Λας Βέγκας, απάντησαν σε συνηθέστερες ερωτήσεις  σχετικά με το τρέξιμο αυτήν την περίοδο.

  • Είναι όντως ασφαλές να τρέχω έξω;
Ναι, στην πραγματικότητα είναι ασφαλές να τρέχεις έξω. Η καλύτερη επιλογή είναι να βγεις έξω και να τρέξεις με έναν υγιή φίλο σου και να απολαύσεις το ύπαιθρο. Επιπλέον, οι άνθρωποι μπορεί να φοβούνται να τρέχουν σε ψυχρότερο καιρό, φοβούμενοι την ασθένεια, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. «Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να αρρωστήσεις πραγματικά από οποιοδήποτε παθογόνο οργανισμό, όταν τρέχεις σε κρύο καιρό» λέει ο Nieman.

  • Πρέπει να αποφεύγω να τρέχω με ομάδες;
 Δυστυχώς ,σύμφωνα με το καινούργιο νόμο θα πρέπει να είμαστε μέχρι 2 άτομα σε απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρα  , θα μπορούσες να προστατεύσεις λίγο τον εαυτό σου με την αποφυγή περιττών επαφών με τα χέρια. Και φυσικά, μην ξεχάσεις να πλύνεις τα χέρια σου, όταν επιστρέψεις στο σπίτι σου.

  • Μπορώ να τρέχω έξω αν είμαι σε καραντίνα;
Η λήψη 30 έως 60 λεπτών μέτριας έως γρήγορης δραστηριότητας μπορεί να βοηθήσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα να κρατήσει τους ιούς μακριά. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, προτείνω να κάνεις κάποια άσκηση όπου κι αν είσαι, για να κρατήσεις υγιές το σωματικό σου βάρος. Οι ασκήσεις στο σπίτι είναι εξαιρετικός τρόπος να το κάνεις αυτό, εκτός κι αν είσαι άρρωστη και δεν έχεις ενέργεια.

  • Πρέπει να αποφεύγω να αγγίζω εξωτερικά αντικείμενα;
Αν πρέπει να αγγίξεις κάποιο αντικείμενο, μην αγγίζεις το πρόσωπό σου μετά ή, ακόμη καλύτερα, χρησιμοποίησε ένα γάντι, το μανίκι ή τον αγκώνα σου.

  • Μπορεί ο κοροναϊός να μεταδοθεί μέσω του ιδρώτα;
Σύμφωνα με το CDC, η μετάδοση του κοροναϊού συμβαίνει μεταξύ ανθρώπων που βρίσκονται σε στενή επαφή μεταξύ τους και μέσω σταγονιδίων διαπερνώντας τις αναπνευστικές οδούς, που θα παραχθούν από το βήχα ή το φτέρνισμα, και όχι τον ιδρώτα. Άρα όχι.

  • Είναι το ανοσοποιητικό μου πιο αδύναμο μετά το τρέξιμο ή μια σκληρή προπόνηση;
Καθώς εξαντλείς τα αποθέματα γλυκογόνου, το ανοσοποιητικό σου σύστημα δε λειτουργεί όπως κάνει κανονικά. Αυτό σημαίνει ότι στις ώρες μιας σκληρής προπόνησης, αν έχεις εκτεθεί σε κάποιον που έχει αρρωστήσει, οι άμυνες του σώματός σου είναι χαμηλές» λέει ο Neiman. Επιπλέον, το ψυχικό ή σωματικό άγχος που προκαλείται από πολύ σκληρή προπόνηση θα μπορούσε να αυξήσει ελαφρώς τις πιθανότητές σου να αρρωστήσεις, εξηγεί ο Labus. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσεις να τρέχεις ή να ασκείσαι εντελώς. «Υπάρχει μια πολύ ισχυρή σχέση μεταξύ της τακτικής άσκησης και ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε τα μακροχρόνια οφέλη του ανοσοποιητικού συστήματος να ξεπεράσουν τις βραχυπρόθεσμες ανησυχίες» λέει ο Labus.


Τα οφέλη που χαρίζει σε όλους μας το τρέξιμο είναι :
  • Η άσκηση βοηθά στον έλεγχο του σωματικού βάρους
  • Η άσκηση ενισχύει την καλή υγεία και καταπολεμά τις ασθένειες
  • Περνάω καλά  καθώς τρέχω!
  • Η άσκηση βελτιώνει  την ψυχολογία μας.
  • Η άσκηση αυξάνει την ενέργεια μας. Νοιώθουμε να πετάμε!    
  • Η άσκηση βοηθά στον καλύτερο ύπνο
θα μπορούσα να γράψω για πολλά ακόμη οφέλη , πραγματικά πολλά!

  Απαραίτητες οδηγίες για να ασκηθείτε σωστά και πάνω απ’ όλα με ασφάλεια:
  1.  Πριν αρχίσεις το τρέξιμο, θα πρέπει να είσαι σωστά προ θερμασμένος. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι το να στέκονται και να τεντώνονται για 10 λεπτά θα μειώσει τις πιθανότητές τραυματισμού, κάτι που είναι λάθος. Αντίθετα δοκίμασε μια δυναμική προθέρμανση έτσι ώστε να ετοιμαστείς σωστά.
  2. Το κεφάλι και το σαγόνι σας πρέπει να είναι χαλαρωμένο και το βλέμμα σας να είναι εστιασμένο μπροστά και ίσιο. Δηλαδή, να μην κοιτάζετε ούτε κάτω, αλλά ούτε πλάγια.
  3. Ευθυγραμμίσετε τους γοφούς με το κεφάλι και τους ώμους, προσπαθώντας να μην στρίβετε τον κορμό.
  4. Δεν πρέπει να καμπουριάζετε κρατώντας τον κορμό σας ίσιο.
  5. Να μην τρέχετε κάνοντας μεγάλα βήματα, αλλά μικρά και με ρυθμό λίγο υψηλότερο από αυτόν που περπατάτε.
Υ.Γ Πάντα ασφάλεια και στέλνεις μήνυμα ώστε να βγεις.




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια