F1: Θα καταφέρει κανείς να βάλει δύσκολα στη Mercedes; - sportsnewsgreece

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Post Top Ad

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Κυριακή, 11 Αυγούστου 2019

F1: Θα καταφέρει κανείς να βάλει δύσκολα στη Mercedes;


Το πρώτο μισό της φετινής χρονιάς έχει ολοκληρωθεί. Οι δώδεκα από τους είκοσι έναν αγώνες έχουν διεξαχθεί, έχουν βγάλει νικητές αλλά και διαμόρφωσαν την παρούσα κατάσταση στο πρωτάθλημα, με άλλους εννέα αγώνες να απομένουν. 
Πάμε να δούμε πως έχει η κατάσταση κάνοντας μια σύνοψη με βάση τα όσα είδαμε ξεκινώντας από τους πρωτοπόρους. Η Mercedes έχει κάνει μία από τις καλύτερες 'εκκινήσεις' σε σεζόν κάνοντας ένα εμφατικό σερί πέντε αγώνων με 1-2. Η γερμανική ομάδα αποδεικνύει πως ξέρει και να εκμεταλλεύεται τα λάθη των αντιπάλων ή τις ατυχίες ότι προτιμάτε, αλλά και να παίρνει ρίσκα που συνήθως την δικαιώνουν. Στους ελάχιστους αγώνες που δεν ήταν άνετα πρώτη, εκμεταλλεύτηκε άριστα τις ατυχίες της Ferrari, στην Ουγγαρία δόθηκε ρεσιτάλ στρατηγικής από την ομάδα και οδηγικής ευφυΐας από τον Lewis Hamilton με το εξτρά πιτ στοπ, από αυτά που μένουν. Όπως του Μ. Schumacher το 1998. Τα μοναδικά μείον έχουν να κάνουν με τις υψηλές θερμοκρασίες και την ψύξη της W10, αλλά το καλοκαίρι φεύγει όταν τελειώσει η διακοπή του πρωταθλήματος, και ο επετειακός αγώνας στο Hockenheim όπου όλα πήγαν στραβά: από στρατηγική, έξοδοι, ατυχήματα, πιτ στοπ. Η πρωταθλήτρια κατέκτησε τα δέκα από τα 12 πρώτα σκαλιά του βάθρου. Ο Lewis Hamilton κατέκτησε οκτώ νίκες και δύο ο Valtteri Bottas, σε Αυστραλία και Αζερμπαϊτζάν μένοντας πίσω όμως στη συνέχεια.

Τις άλλες δύο νίκες κατέκτησε η Red Bull Honda και ο Max Verstappen δείχνοντας σημάδια ραγδαίας εξέλιξης από το ξεκίνημα. Ο… αγνώριστος φετινός Verstappen μπαίνει συνεχώς  σφήνα στους δύο πιλότους της Ferrari. Ο Max δεν κρατιόταν στην έδρα των ταύρων, το Red Bull Ring, στο Silverstone έδωσε ρέστα με τη μάχη του με τον Leclerc και στο Hockenheim o Ολλανδός ήταν αλάνθαστος εκεί που και οι πρωταθλητές λάθεψαν. Στο Hungaroring ήρθε και η παρθενική pole. Η Red Bull μετά την Αυστρία παρουσιάζεται πλέον υπολογίσιμη δύναμη σε κάθε αγώνα και ο κινητήρας της Honda δεν φοβάται να παρουσιαστεί ούτε στη Monza! Εάν ο Pierre Gasly είχε προσαρμοστεί καλύτερα η αυστριακή ομάδα θα δυσκόλευε περισσότερο τους αντιπάλους της. Παρόλα αυτά αναμένεται ισχυρή και στους υπόλοιπους αγώνες.

Και η Ferrari; Η Ferrari αγνοεί έως σήμερα τη νίκη. Οι κόκκινοι φάνταζαν μέχρι και φαβορί πριν την έναρξη της χρονιάς. Σύμφωνοι, η Ferrari έχει το ισχυρότερο μοτέρ και με λίγη τύχη θα μπορούσε να μετράει δύο νίκες: μία στο Μπαχρέιν και μία στον Καναδά. Στην πρώτη περίπτωση ήταν το πρώτο Grand Prix με υψηλές θερμοκρασίες και η Ferrari δια χειρός Charles Leclerc βρέθηκε στην pole(αυτή ήταν η παρθενική του Μονεγάσκου), και ενώ οδηγούσε άνετα τον αγώνα εγκατέλειψε λόγω βλάβης στους τελευταίους γύρους τερματίζοντας τρίτος.
Τα πρώτα κεφάλαια της κόντρας Verstappen-Leclerc ξεκίνησαν να γράφονται

Η δεύτερη περίπτωση ήταν αυτή του Καναδά με την μάχη ανάμεσα σε Vettel-Hamilton και τα 5 δεύτερα κατακραυγής που έριξαν οι αγωνοδίκες στον Γερμανό, λόγω επικίνδυνης επιστροφής του στην πίστα, στερώντας του νίκη και παίζοντας με την - σε κρίση - ψυχολογία του. 
Ο Charles Leclerc είναι το μεγάλο κέρδος της ιταλικής ομάδας που ο απολογισμός των τριών pole position(δύο o Leclerc, μία o Vettel) δεν είναι σίγουρα το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η Scuderia προχώρησε επίσης σε πολλές αλλαγές μέσα στην ομάδα, με τον Binotto να μένει στο ρόλο του επικεφαλή της ομάδας. Η επιστροφή του Simone Resta δημιουργεί ερωτηματικά σε σχέση με τη θέση που θα έχει στην ομάδα. Όλα αυτά γίνονται στο Μαρανέλο την ώρα που οι αντίπαλες ομάδες φέρνουν νέες αναβαθμίσεις μέχρι τον τελευταίο αγώνα στην Ουγγαρία. Είναι αντιληπτό πως η Ferrari βρίσκεται σε κρίση, αλλά οι δύο επόμενοι αγώνες σε Spa και Monza ευνοούν μια αντεπίθεση. 

Το midfield 

Η Mclaren έχει ξεχωρίσει από τις λεγόμενες "μεσαίες" ομάδες. Με το νέο οδηγικό της δίδυμο να αποτελείται από τους Carlos Sainz και τον rookie Lando Norris είναι η σταθερότερη ομάδα πίσω από τις κορυφαίες. Πλέον μπορεί να ανταγωνιστεί σε όλες τις πίστες και βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη. Η διαφορά της στη βαθμολογία είναι σχεδόν διπλάσια από την 5η Toro Rosso(82 έναντι 43) και δείχνει αρκετά για την βρετανική ομάδα που φαίνεται επιτέλους να βρίσκεται στο σωστό δρόμο των επιτυχιών. Η ομάδα της Faenza από την άλλη έχει ένα βάθρο(στο χαοτικό αγώνα στο Hockenheim) το οποίο πανηγύρισε ο Daniil Kvyat για λογαριασμό της Toro Rosso, 10 και πλέον χρόνια μετά το μοναδικό που είχε σημειώσει μέχρι σήμερα. H ιταλική ομάδα έχει αρκετά καλές παρουσίες στο πρώτο μισό της σεζόν, και ο Alexander Albon έχει σίγουρα εντυπωσιάσει στην πρώτη του σεζόν στην F1. 

Οι υπόλοιπες ομάδες έχουν αρκετά σκαμπανεβάσματα αναλόγως την πίστα. 
Η Renault έχει απογοητεύσει αρκετούς φίλους της, αφού οι προσδοκίες ήταν αντιστρόφως ανάλογες με τα φετινά έως τώρα αποτελέσματα. Ο Daniel Riccardo σίγουρα περίμενε περισσότερα από τη γαλλική ομάδα από τον να παλεύει μαζί με τον Nico Hulkenberg για μια θέση στη δεκάδα. Η Γάλλοι μαζί με την Alfa Romeo και την Racing Point είναι ικανές για το καλύτερο και το χειρότερο αποτέλεσμα. Υπήρξαν αγώνες που ο Kimi Raikkonen τερμάτισε άνετα στην 7η θέση ή ο Perez είχε μονοθέσιο ικανό που θα του επιτρέψει να μπει στη δεκάδα και άλλες φορές βλέπουμε να αποκλείονται από το Q1. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως ο Stroll πήρε μια 4η θέση στο βρεγμένο Hockenheim. Στη βροχή φαίνεται πως οδηγεί καλύτερα ο Καναδός..

Πρόκειται σίγουρα για μια κλειστή μάχη ανάμεσα σε αυτές τις ομάδες(συμπεριλαμβανομένης της Toro Rosso) που η ιδιομορφίες της εκάστοτε πίστας θα δίνουν το προβάδισμα ποτέ στη μία και πότε στην άλλη ομάδα. 
Η Haas αποτελεί από μόνη της ένα ερωτηματικό. Είναι μεν 9η πέντε μόλις βαθμούς πίσω από την Racing Point, αλλά είναι η μόνη ομάδα που ακόμη και όταν είναι το μονοθέσιο της ανταγωνιστικό, οι πιλότοι της μπορεί να τα τινάξουν όλα στον αέρα με μια σύγκρουση, ακόμη και μεταξύ τους. Ο Magnussen δείχνει να τα καταφέρνει καλύτερα πάντως(έχει 18 έναντι 8 βαθμών του Grosjean) και για τον Γάλλο ένα πιθανό σενάριο είναι να αποχωρήσει από την αμερικάνικη ομάδα προκειμένου να υπάρξει ηρεμία στις τάξεις τους. 
Η Williams βρίσκεται πίσω μόνη της να παλεύει, με ένα μεγάλο ατού: τον George Russell. Μπορεί ο Kubica να πήρε τον ένα βαθμό στο Γερμανικό Grand Prix, αλλά ο Russell είναι πολύ πιο γρήγορος. Πέραν τούτου, η πάλαι ποτέ κραταιά Williams στην Ουγγαρία έδειξε πως δεν τα παρατά εύκολα, και με αναβαθμίσεις που έφερε η βρετανική ομάδα, παραλίγο να καταφέρει να μπει στο Q2 με τον Russell! 

Μετά τις διακοπές 
Τι μπορούμε να περιμένουμε στους υπόλοιπους εννέα αγώνες; Μπορεί να είχαμε ένα μουδιασμένο ξεκίνημα για όλους τους υπόλοιπους πλην της Mercedes, όμως μετά το Ισπανικό Grand Prix το θέαμα αυξήθηκε. Ο ανταγωνισμός μέσα στη σεζόν αυξήθηκε με αποκορύφωμα τους τελευταίους αγώνες. Η Red Bull είναι πιο έτοιμη να αρπάξει τις ευκαιρίες σε σχέση με τη Ferrari, και το δείχνει μετά την Αυστρία. Οι Ιταλοί θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τον ισχυρό κινητήρα για να αντισταθμίσουν τις αδυναμίες της SF90, ενώ Red Bull με το πολύ καλό σασί της RB15, απομένει να δει πόσο καλά θα ανταποκριθεί ο κινητήρας της Honda. Η Mercedes όμως και ο Lewis Hamilton είναι και φέτος όμως τα σημεία αναφοράς που όλοι θα πρέπει να κερδίσουν. 

Στις 30 Αυγούστου είναι η επανέναρξη του πρωταθλήματος με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Βέλγιο και την ιστορική πίστα του Spa. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Post Top Ad

Responsive Ads Here