ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6/recent/ticker-posts

Ad Code



 

Τα επικίνδυνα μονοπάτια του Μαρανέλο


Η Ferrari εκτός από τη δυναμική του μονοθέσιου της θα πρέπει να “ξεκλειδώσει” και τον Sebastian Vettel.

Μετά τους πρώτους τρεις φετινούς αγώνες η Mercedes έκανε το 1-2 σε ισάριθμους αγώνες. Η Ferrari απ’την άλλη έχει την ταχύτητα, που δεν μπορεί να την αξιοποιήσει αφού παλεύει με την αξιοπιστία, έχει ήδη τους δικούς της “δράκους” αφού ως γνωστόν ψάχνει τον πρώτο της τίτλο της εδώ και μια δεκαετία, ενώ κάθε χρόνο η απαιτήση των τιφόζι είναι μια: να είναι η ιταλική ομάδα στην κορυφή. Αλλά φέτος έχει και μια πρόκληση που είχε καιρό να αντιμετωπίσει: την πρωτοκαθεδρία των πιλότων στα γκαράζ.

Αυτή τη σεζόν, μετά από-άλλα-τέσσερα άκαρπα χρόνια έχοντας το ίδιο οδηγικό δίδυμο, Vettel και Raikonnen, με μπροστάρη τον Γερμανό, η Ferrari αποφάσισε να αλλάξει τον έναν της πιλότο. Στην θέση του Iceman, ο οποίος αγωνίστηκε για μια πενταετία στην Scuderia, ήρθε ένα παιδί της Ferrari: o Charles Leclerc. O Μονεγάσκος βγαλμένος από την ακαδημία οδηγών της Ferrari, έκανε πέρυσι ντεμπούτο στην Formula 1 με την Sauber, τέτοιο ώστε να του ανοίξει την θέση στην μεγάλη ομάδα της Ferrari. Μάλιστα, η ιταλική ομάδα είχε πάρα πολλά χρόνια να εμπιστευτεί νεαρό οδηγό.

O Leclerc στους πρώτους 3 αγώνες της χρονιάς, βάζει δύσκολα στον Sebastian Vettel ο οποίος εκτός από την πίεση που κάθε χρόνο πέφτει όλο και βαρύτερη στις πλάτες του, φέτος δεν έχει δίπλα του τον πιο...ήπιο Raikonnen, αλλά έναν νέο ταλαντούχο πιλότο που γνωρίζει τα γκαράζ της Scuderia και έχει τεράστιο ενθουσιασμό.
Ε και; Λύρα εκατό θα έλεγε κάποιος εφόσον η ομάδα του Μαρανέλο βρήκε το επόμενο best next thing και επερχόμενο αστέρα. Και εδώ μπαίνει στην μέση ο παράγοντας της πίεσης που ασκείται στη Ferrari και τους πιλότους της. Πρόκειται για μια ομάδα καταδικασμένη να πρωταγωνιστεί και να είναι στο παιχνίδι του τίτλου κάθε χρόνο. Αυτό το έχει επωμιστεί τις τελευταίες χρονιές ο Sebastian Vettel.

Υπό αυτό το πρίσμα, από εποχής Alonso που απαίτησε και είχε ξεκάθαρα θέση πρώτου οδηγού, η Ferrari και πιο συγκεκριμένα ο Mauricio Arrivabene, από το 2015 που ανέλαβε επικεφαλής, επέλεξε να μην ξεκαθαρίζει ποιος ήταν Νο1 και ποιος ο Νο2 πιλότος της. Έτσι τις δύο προηγούμενες χρονιές που η Ferrari ξεκίνησε δυναμικά τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος τα αποτελέσματα ήταν ατελείωτα ιταλικά δημοσιεύματα και έξτρα πίεση. Η Ferrari το 2017, ακόμα και μετά τον αγώνα του Μονακό (όπου ο Kimi Raikkonen ήταν στην pole) και το undercut του Vettel που του χάρισε τη νίκη, ισχυρίστηκε ότι ήταν καθαρά θέμα στρατηγικής ενώ και σε άλλους αγώνες ο Φινλανδός έμπλεξε σε εναλλακτικές στρατηγικές μένοντας πίσω. Ο Raikkonen όμως ώριμα, πρώτα σκέφτεται και μετά μιλά. Έτσι επικρατεί ένα σχετικά ήρεμο κλίμα.

Το 2018 όλοι θυμούνται το Γερμανικό Grand Prix, και την έξοδο του Vettel ενώ βρισκόταν πρώτος: πολλοί δεν θυμούνται όμως πως βρέθηκε εκεί και τι είχε προηγηθεί έως ότου ο Iceman κάνει “πίσω”.
Το αποκορύφωμα ήταν το περσινό Ιταλικό Grand Prix, όπου ο Kimi κατέκτησε την pole position γράφοντας τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της F1, και δεν ήξερε αν θα τελείωνε τη χρονιά στη Ferrari. Το παρασκήνιο ήταν στο...προσκήνιο ενώ υπήρχε αγωνιστική δράση και το καλύτερο αποτέλεσμα για να παραμείνει ο Vettel στο κυνήγι του Lewis Hamilton, ήταν επιβεβλημένο. Τα αποτελέσματα; Έξτρα πίεση, ο Vettel αποφάσισε να διεκδικήσει τη θέση του team mate του, έτσι ο Hamilton επωφελούμενος, βρέθηκε στιγμιαία δίπλα στον Vettel: ακούμπησαν και ο Γερμανός κάνοντας τετακέ βρέθηκε στο καναβάτσο... Όταν τελείωσε η υπόθεση τίτλος, ο Raikkonen πανηγύρισε και μια νίκη στις ΗΠΑ.

Παρόλα αυτά η απόφαση είχε ληφθεί και ήταν επιθυμία του εκλιπόντος Sergio Marcionne. Ο Leclerc πέρασε τις πόρτες του γκαράζ της θρυλικής ομάδας με την ελπίδα να βρει τα πατήματα του με τη νέα του ομάδα όσο ο Seb χτυπάει τίτλους. Όμως στη ζωή, επειδή δεν πάνε όλα βάση προγράμματος ο Μονεγάσκος αποδεικνύεται ένας νέος Hamilton που με το πάτησε το 2007 στην Mclaren χάλασε τα σχέδια του Alonso. Τότε ο Ron Dennis στήριξε το “παιδί” της Mclaren δικαιώθηκε μια χρονιά μετά.
Τώρα η Ferrari με τον Matia Binotto στον τιμόνι πρέπει από τη μία να δείξει τον σεβασμό που αρμόζει σε έναν τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή και να στηρίξει την προσπάθεια του για τον τίτλο. Πως όμως θα γίνει αυτό ενώ ο teammate του είναι μέχρι στιγμής ταχύτερος και ο Seb μόνο μετά από team orders βρίσκεται μπροστά του; Ο Γερμανός δεν ξέχασε να οδηγεί και αρκεί ένα καλό αποτέλεσμα για να αρχίσει να αποδίδει τα μέγιστα. Εξάλλου είναι ευρέως αποδεκτό ότι η Ferrari δεν έχει ξεκλειδώσει ακόμη τις αρετές του φετινού μονοθέσιου της. Όμως μέχρι ο Vettel να ανακάμψει η Ferrari θα πρέπει να δείξει και στον Leclerc πίστη και στήριξη γιατί μέχρι στιγμής φαίνεται ο γκρινιάρης της υπόθεσης(ας είναι καλά τα team radio!). Έτσι και αλλιώς βαθμούς για το κατασκευαστών θα καρπώνονται.
Αλλιώς η γκρίνια και σύγχυση θα δώσουν στην Mercedes και τον Hamilton τον 6ο τίτλο πιο εύκολα και από ότι περίμενε ο Βρετανός...

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

 




Ad Code