ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6/recent/ticker-posts

Ad Code



 

F1: Τι θα μας μείνει από τη χρονιά που τελείωσε;


Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 έχει ολοκληρωθεί πλέον με την Mercedes και τον Λιούις Χάμιλτον να κρατούν τα σκήπτρα για άλλη μια χρονιά. Το Sportsnewsgreece επιλέγει κάποιες από τις καλύτερες στιγμές της χρονιάς που ολοκληρώθηκε.

Όταν είχαμε ζητήσει στη διακοπή του πρωταθλήματος την αποτίμηση του πρώτου μισού από τον Τάκη Πουρναράκη ο τίτλος του άρθρου ήταν: Πρωτάθλημα δύο ταχυτήτων. Και ήταν ακριβώς έτσι, αφού είχαμε δύο ομάδες να διεκδικούν τη νίκη σε κάθε αγώνα. Το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος ήταν μια...άλλη υπόθεση!

Η συνέχεια μετατράπηκε σε πρωτάθλημα μιας ταχύτητας, αυτή που είχε η Mercedes και ο Χάμιλτον. Παρόλα αυτά δεν σημαίνει πως έλειπε η ένταση αφού ο Χάμιλτον εκεί που υστερούσε η W09 του, έβρισκε ο ίδιος έναν άσσο στο μανίκι έναντι του αντιπάλου του Σεμπάστιαν Φέτελ. Η Ferrari μετά πολλά χρόνια παρουσιάστηκε ίσως και φαβορί, ως διεκδικήτρια με σοβαρές αξιώσεις, ενώ στην αρχή της σεζόν(άντε και μέχρι τη μέση περίπου) η ομάδα του Μαρανέλο υπερτερούσε έναντι της πρωταθλήτριας. Ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε πίστας είχαμε και διαφορετικό νικητή. Όλα αυτά όμως σταματούν μετά το triple head, κάπου στη…Γερμανία, τον εντός έδρας αγώνα του Φέτελ. Κάπου εκεί….παρέδωσε την πρώτη θέση ο Γερμανός και κάπου εκεί άρχισαν-όπως και πέρυσι- όλα να πηγαίνουν ανάποδα για τη Σκουντερία. Μια η βροχή, μια η πίεση που άρχισε να συσσωρεύεται στις πλάτες του Φέτελ οδήγησαν σε αρκετά λάθη και από τη μεριά του Σεμπ αλλά και της Ιταλικής ομάδας.

Είναι στιγμές όμως που το 2018 είχε και αυτό με τη σειρά του κορυφαίες παραστάσεις. Ήταν η τελευταία χρονιά που απολαύσαμε τον Κίμι Ραϊκόνεν στη Ferrari να κάνει μια τις πιο επιτυχημένες σεζόν στην καριέρα του με τα κόκκινα: Στη Μόντσα κατέκτησε την pole κάνοντας τον ταχύτερο γύρο ever, και η νίκη του στις ΗΠΑ μετά από 5ετη αποχή από τις νίκες είναι από τα κορυφαία γεγονότα που σημάδεψαν αυτό το πρωτάθλημα. Το 2019 θα βρει(τον βρήκε ήδη δηλαδή με τις δοκιμές στο Άμπου Ντάμπι) τον iceman στη Sauber η οποία είχε αξιόλογη πορεία στη φετινή χρονιά.

Τέλος εποχής και για τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος αποσύρεται μετά από 17 χρόνια καριέρας και δύο παγκόσμιους τίτλους. Σίγουρα θα ήθελε να τον θυμόμαστε με κάποια νίκη(την οποία "αγνοεί" από το 2013) ή βάθρο, αλλά η κορυφαία του στιγμή πέρα από τα team radio, ήταν στο Αζερμπαϊτζάν: Για άλλη μια φορά ο Ισπανός απέδειξε ότι το θέμα είναι να αγωνίζεσαι. Είτε είναι η πρώτη είτε ή η τελευταία θέση. Έτσι και στον συγκεκριμένο αγώνα, ο Φερνάντο έφτασε στα πιτ μετά από σύγκρουση που προηγήθηκε, σχεδόν με μια ρόδα! Και τερμάτισε και 7ος…

Ο ρούκι της χρονιάς, ένας ίσως μελλοντικός πρωταθλητής εμφανίστηκε το 2018: Ο Σαρλς Λεκλέρκ πραγματοποίησε το ντεμπούτο του με την ομάδα της Sauber, και έκανε πάρα πολύ κόσμο να παραμιλά. Η σταθερότητα και η απόδοση του Μονεγάσκου(μέχρι Q3 έφτανε σε πολλές κατατακτήριες) έκανε τη Ferrari που τον έκλεισε από του χρόνου να τρίβει τα μάτια και τα χέρια της.

Το 2018 ήταν η καλύτερη χρονιά για τον Νίκο Χούλκεμπεργκ και του Μαξ Φερστάπεν αφού τερμάτισαν 7ος και 4ος αντίστοιχα.  Η υψηλότερη στην καριέρα και των δύο  πιλότων. Και αν για τον Μαξ αυτό  θεωρείται η φυσιολογική εξέλιξη του, για τον  Χουλκ είναι αξιοσημείωτο αφού τόσα χρόνια (από το 2010 είχε pole στη Βραζιλία με τη Williams) είτε είσαι οπαδός του είτε όχι όλοι μας θα θέλαμε και ένα βάθρο για τον Γερμανό που δυσανάλογα με το ταλέντο του δεν έχει ανέβει ποτέ(!).

Ο Φερστάπεν απ' την άλλη, φέτος πρόσθεσε άλλες δύο νίκες στο ενεργητικό του, μια στην Αυστρία και μια στο Μεξικό, κάνοντας μια σεζόν πιο σταθερή από πέρυσι τουλάχιστον, και λιγότερα ατυχήματα.
 Αντίθετα, ο ομόσταυλος του, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, στην τελευταία του σεζόν με την ομάδα της Red Bull, ξεκίνησε δυναμικά, έκανε δύο φανταστικές νίκες σε Κίνα και Μονακό, αλλά το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος ήταν απογοητευτικό. Η νέα χρονιά θα τον βρει στην Renault αποχωρόντας από τους ταύρους μετά από πέντε χρόνια με απολογισμό 7 νίκες και 3 pole positions.

Η χρονιά που τελείωσε πριν λίγες ημέρες ήταν η μοναδική στην ιστορία της F1 που όσοι πιλότοι απαρτίζαν το grid στην έναρξη της σεζον, οι ίδιοι το τελείωσαν. Το 2018 ήταν η χρονιά του... ουράνιου τόξου της Pirelli. Οι Ιταλοί παρουσίασαν μια γκάμα επτά διαφόρων γομών για στεγνό οδόστρωμα. Ευτυχώς πριν χρειαστεί να πάρουμε... κυάλια η Pirelli ανακοίνωσε ότι από το 2019 τα χρώματα θα είναι τρία και όπως οι επιλογή ελαστικού: πολύ μαλακή, μαλακή και μεσαία γομα.

Τα μονοθέσια δεν θα τα ξαναδούμε έτσι όπως τα γνωρίζουμε τα τελευταία δύο χρόνια, αφού οι αεροδυναμικές αλλαγές θα είναι εμφανείς. Αλλάζει το μέγεθος της εμπρός και της πίσω αεροτομής όπως τα ύψη και οι διαστάσεις αυτών, προς τέρψην του θεάματος, ενώ το DRS θα δίνει  μεγαλύτερη ώθηση(λόγω του αυξημένου μεγέθους της πτέρυγας). Επίσης τα πλαϊνά bargeboards θα είναι κοντύτερα και μακρόστενα. Όλα τα παραπάνω ψηφίστηκαν από τη FIA για την βελτίωση των προσπεράσεων και μαζί με τις νέες τηλεοπτικές καινοτομίες που θέλει να προσθέσει η Liberty Media, ελπίζουν να δώσουν στο θεατή και στον τηλε-θεατή το θέαμα που προσδοκά.

Φυσικά όλο και κάτι θα ξεχάσεις μέσα σε μια χρονιά που όλα κινούνται στο όριο. Αλλά προπάντων το 2018 ήταν η χρονιά που ο Λιούις Χάμιλτον ανεβαίνει στο βάθρο των πρωταθλητών, πλάι στον Μίκαελ Σουμάχερ και τον Χ.Μ. Φάντζιο με τους πέντε τίτλους που κατέκτησε. Οδεύει προς την κατάρριψη κάθε ρεκόρ που έχει απομείνει την ίδια ώρα που η μάχη Mercedes-Ferrari αρχίζει να αποκτά μια... κλασική υπόσταση.
Η τράπουλα του χρόνου ανακατεύεται και όσον αφορά τα μονοθέσια (σχεδιαστικά) αλλά και στο αρκετά ανανεωμένο grid, θα είναι άραγε ίδιοι οι πρωταθλητές; Ίδωμεν.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

 




Ad Code