Αυτό είναι το Μονακό!


Ακόμη ένα Γκραν Πρι στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου, ολοκληρώθηκε την Κυριακή και είχε μεγάλο νικητή τον Daniel Ricciardo.

Άλλη μια φορά στο Μόντε Κάρλο, προσπεράσεις πολλές δεν είχαμε(πέραν του Max Verstappen), safety car να δώσει ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν είχαμε, οπότε τι μένει; Ένας αργός Αυστραλός που λόγω στενότητας, μάζεψε πίσω του άλλους πέντε πιλότους μέχρι το τέλος. Είναι όμως αυτή η “ανιαρή” αλήθεια για το Μονακό; Για ακόμη μια φορά δικαιώνονται όσοι θέλουν αυτό το σιρκουί πόλης εκτός F1;

Το διαμάντι της Formula 1
Το Μονακό δεν ήταν ποτέ ένας αγώνας που εξυπηρετούσε τα θεαματικά προσπεράσματα. Αντιπροσωπεύει κάτι άλλο: την οδηγική τελειότητα. Είναι ο αγώνας που απαιτεί την μέγιστη αυτοσυγκέντρωση από τους οδηγούς, την ώρα που περνούν από τις μπαριέρες με 200 χλμ. δίχως να υπάρχει το παραμικρό περιθώριο λάθους. Θεωρείται το στέμμα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι γιατί είναι ο πιο λαμπερός αγώνας. Οι Μονεγάσκοι είναι οι μοναδικοί που δεν πληρώνουν φόρο στην ίδια την διοργάνωση, ούτε όταν υπήρχε στο τιμόνι ακόμα και αυτός ο...Bernie. Και είναι λογικό αφού μιλάμε για έναν αγώνα που διεξάγεται από το μακρινό 1929. 76 Grand Prix γεμάτα ιστορία αποτελούν το DNA της F1.
H περίφημη στροφή του Φοίνικα τα πρώτα χρόνια διεξαγωγής του Grand Prix

Όπως ο τελευταίος που ο Ricciardo με πρόβλημα στον κινητήρα για μισό αγώνα σχεδόν, άντεξε στην πίεση, καταφέρνοντας να αλλάξει το στυλ οδήγησης του, να αλλάξει ρυθμίσεις και να χρησιμοποιήσει κάθε σταγόνα του ταλέντου του στις στροφές, αφού στην ευθεία ήταν χαρακτηριστικά αργός, κατάφερε να πάρει την καρώ σημαία. Πόσο εύκολο είναι να έχεις πίσω σου τη Ferrari(αυτή του Vettel) ενώ είσαι με 50 χιλιόμετρα λιγότερα στην ευθεία; Αυτό ήταν μια ωδή στην τελειότητα.

Σε κάποιους θύμισε μια πιο ήπια μάχη ανάλογη του 1992, όπου ο Mansell θα κατάφερνε να περάσει τον “βασιλιά” του Πριγκιπάτου, τον Ayrton Senna, μόνο αν περνούσε από πάνω του. Ο αείμνηστος Βραζιλιάνος όμως άντεξε με υποδεέστερο μονοθέσιο προσθέτοντας άλλη μια νίκη από τις 6 συνολικά που κατέκτησε στο Μονακό. Τις περισσότερες από κάθε άλλον.
1992: Senna και Mansell σε ένα αξέχαστο οδηγικό ρεσιτάλ, με νικητή τον πρώτο

Μιλάμε για έναν αγώνα που ο Nico Rosberg έχει κερδίσει περισσότερες φορές από τον Lewis Hamilton, 3 σερί μάλιστα αφού βρέθηκε στην pole. Είναι ο αγώνας που ο κατά πολλούς κορυφαίος πιλότος της F1, o Jimmy Clark, δεν κέρδισε ποτέ, ενώ ο team mate του για πολλά χρόνια, Graham Hill, κέρδισε 5 και ήταν ο πολυνίκης μέχρι την εμφάνιση του φαινόμενου Senna.
Graham Hill: 5 νίκες για τον πατέρα του Damon στο πριγκιπάτο

Είναι ο αγώνας που το 1996 τερμάτισαν 3 μονοθέσια, ίσα για να.. γεμίσουν το βάθρο, με τον Olivier Panis να πανηγυρίζει μια ανέλπιστη νίκη κάτω από βαριά βροχή. Είναι η πίστα που έχει την πιο αργή στροφή στο πρωτάθλημα(του Φοίνικα) και μια από τις πιο γρήγορες, αυτή του τούνελ.
1996: Όλα.. Γαλλικά. Γάλλος οδηγός(Panis) σε Γαλλική ομάδα (Ligier) και πίστα 

Εδώ τα παιχνίδια του μυαλού έχουν τον πρώτο λόγο: Alain Prost και Ayrton Senna. Εν έτη 1988 ο Senna κάνει έναν από τους καλύτερους γύρους σε κατατακτήριες, με πάνω από ένα δευτερόλεπτο διαφορά από τον Κο Καθηγητή. Ο Βραζιλιάνος μίλησε για μια άλλη νοητή διάσταση που βρέθηκε, και τα λόγια του έμειναν στην ιστορία. Ο Prost αντέδρασε την επόμενη μέρα, παίζοντας με τον ενθουσιασμό του team mate του, στέλνοντας τον στην μπαριέρα, αφού ανέβασε απότομα το ρυθμό του, ώντας πίσω του μισό γύρο. Ήταν κάτι που δεν θα επέτρεπε ξανά ο Senna να συμβεί. Κέρδισε τις επόμενες 5 φορές που αγωνίστηκε εκεί μέχρι το θάνατο του.

Στο λαμπερό από τα πολυτελή γιοτ, λιμάνι του Μονακό βρέθηκε το 1955 η Lancia του Ιταλού Alberto Ascari, ο οποίος τη γλύτωσε.. φτηνά. Και όμως το Grand Prix διεξάγεται μέχρι τις μέρες μας και αποτελεί ένα από μεγαλύτερα γεγονότα της χρονιάς για όλο τον πλανήτη. Πόλος έλξης για όλους, με τους celebrities(ανά εποχή) να κάνουν παρέλαση. Και όλα αυτά χωρίς να έχουμε το σούπερ θέαμα. Αλλά αυτό είναι το Μονακό..


Την ίδια στιγμή που χρόνια τώρα η F1 ψάχνει τα προσπεράσματα μέχρι και σε πίστες κανονικές, κατά τη γνώμη μας, πιο πιθανό είναι να βγουν όλα τα άλλα σιρκουί πόλης μαζί από το καλεντάρι, παρά το Μονακό.. Ή αν θέλετε ρωτήστε τον νικητή του 6ου φετινού αγώνα, ποια θεωρεί την πιο σπουδαία νίκη του, αφού κέρδισε και στο Μόντε Κάρλο...
Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment