Grand Prix Ιαπωνίας_Κατατακτήριες|Ακάθεκτος ο Χάμιλτον την pole position


Την όγδοη φετινή του pole position πανυγήρισε ο Λιούις Χάμιλτον στην πίστα της Suzuka στην Ιαπωνία.

Η Mercedes μάλιστα έκανε και πάλι το 1-2 με την μεγάλη αντίπαλο της, τη Ferrari, να… πνίγεται στις ψιχάλες που έκαναν την εμφάνιση τους ανά διαστήματα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να εκκινεί μόλις ένατος και ο Κίμι Ραϊκόνεν τέταρτος, σε ένα τραγικό στρατηγικά Q3 για την Ιταλική ομάδα.

Η Mercedes έδειξε από την αρχή του τριημέρου πως έχει το πάνω χέρι με τους Χάμιλτον και Μπότας να σημειώνουν τους πρώτους χρόνους στις ελεύθερες δοκιμές. Έτσι ξεκίνησαν ως φαβορί για την μάχη της pole position με κύριο εκφραστή τον Χάμιλτον ο οποίος έφτασε το αστρονομικό νούμερο των 80 pole position!

Ο Χάμιλτον έκανε τον πρώτο χρόνο στο Q1, με τον Φέτελ να κάνει τετ α κε στην προσπάθεια του. Λίγο μετά ο Έρικσον έχασε τον έλεγχο της Sauber καταλήγοντας στις μπαριέρες, μένοντας εκτός συνέχειας. Η έκπληξη του Q1 ήταν ο Λανς Στρολ της Williams, που άφησε εκτός διαδικασίας τον Νίκο Χούλκενμπεργκ! Μαζί τους αποκλείστηκαν οι δυο Mclaren, και η δεύτερη Williams του Σιρότκιν.

Ο Μπότας έδειξε ότι μπορεί να απειλήσει τον ομόσταυλο του στο Q2, αφού σημείωσε τον καλύτερο χρόνο με τον Χάμιλτον μόλις 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω του.
Οι ψιχάλες ήταν ορατές πια έτσι οι χρόνοι δεν κατέβηκαν άλλο. Εκτός τελικού μείνανε οι Λεκλέρκ, Μάγκνουσεν, Στρολ, ο Σάινθ και ο Ρικιάρντο που η κραυγή του φανέρωσε την απογοήτευση του, αφού μένει εκτός Q3 πέμπτη φορά στους τελευταίους εφτά αγώνες λόγω προβλήματος στην κινητήρια μονάδα της Renault.

Φτάνοντας στο Q3 η Ferrari ήταν η μόνη που επέλεξε να βγάλει τους πιλότους της με ενδιάμεσα ελαστικά τη στιγμή που Χάμιλτον και Μπότας σημείωσαν τους χρόνους που τελικά ήταν και οι καθοριστικοί, κάνοντας το 1-2! Οι πιλότοι της Ferrari γύρισαν αμέσως στα πιτ αλλά το παιχνίδι είχε χαθεί, αφού τα σλικ δεν έβρισκαν πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα. Την παρτίδα έσωσε(αν σώζεται)ο Ραϊκόνεν που αύριο εκκινεί τέταρτος πίσω και από τον Φερστάπεν.
Στην δεκάδα βρέθηκαν οι Toro Rosso πίσω από τον Γκροζάν, στις θέσεις 6-7, σπουδαία εμφάνιση αφού η Χόντα είναι εντός έδρας εδώ, αλλά και τα δύο μονοθέσια της Force India.


Οι δυο Mercedes αύριο ξεκινούν με την Soft γόμα όπως και η Haas του Ρομέν Γκροζάν, τη στιγμή που οι υπόλοιποι θα έχουν την supersoft. Αυτό σημαίνει πως η Ferrari θα έχει την ταχύτερη γόμα αλλά θα πρέπει να κάνει την στάση της στα πιτ νωρίτερα. Έτσι οι στάσεις για αλλαγή ελαστικών θα είναι καθοριστικές αφού αν επικρατήσουν οι σημερινές ανάμεικτες συνθήκες οι ομάδες έχουν προγραμματίσει τη στάση τους σε διαφορετικά σημεία του αγώνα.
Η μια στάση στα πιτ είναι η ταχύτερη σύμφωνα με την Pirelli. Με τη soft γόμα και medium μετά τον 25ο γύρο, ή το αντίστροφο με πιτ στοπ στον 28ο γύρο. Για όσους εκκινούν με την supersoft η πρόβλεψη είναι στάση στον 20ο γύρο περνώντας στη medium έως την καρώ σημαία.

Λίγο αργότερη είναι η στρατηγική των δύο πιτ στοπ, με αλλαγή των supersoft στον 14ο γύρο και δυο stint με soft για 19 και 20 γύρους αντίστοιχα.
Να σημειώσουμε πως η supersoft είναι 7 δέκατα του δευτερολέπτου περίπου ταχύτερη από την soft γόμα.
Δείτε τα διαθέσιμα ελαστικά των πιλότων για τον αυριανό αγώνα που αρχίζει στις 08:10:


Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...