Η Γουίλιαμς, o Mάσα και το Χόκενχαϊμ


Ίσως να μην το παρατηρήσαμε έως τώρα αν και φτάσαμε στο μέσο της χρόνιας, να μην μας είχε λείψει κιόλας, αλλά η φετινή απογοητευτική εικόνα της Γουίλιαμς φέρνει στο μυαλό μας τον μοναδικό Φελίπε Μάσα, που αποχώρησε από τη Formula 1 στο τέλος της σεζόν.
Όπως επίσης είμαι σίγουρος πως και το Χόκενχαϊμ δεν βγήκε ποτέ από το μυαλό του βραζιλιάνου.
Όταν ο συμπαθής Φελίπε, ανακοίνωσε για δεύτερη φορά πέρυσι ότι αποχωρεί, όντας 37 ετών πλέον, κανείς στην ομάδα του Γκρόουβ φανταζόταν τι αντίκτυπο θα είχε σε αγωνιστικές επιδόσεις η απουσία του. Στη θέση του, μετά από έναν άτυπο “διαγωνισμό” στο Αμπού Ντάμπι επιλέχθηκε ο Ρώσος Σεργκέι Σιρότκιν, αλλά και τα χρήματα των χορηγών του. Η Γουίλιαμς πέρυσι τερμάτισε στην 5η θέση των κατασκευαστών, ενώ φέτος παλεύει στις τελευταίες θέσεις με 4 βαθμούς στο ενεργητικό της, στην ουρά της βαθμολογίας.. Φάνηκε αν μη τι άλλο πως ο Μάσα με το τεχνικό υπόβαθρο και την εμπειρία που διέθεται, πόσο βοήθησε τη βρετανική ομάδα να σταθεί στο ύψος της- σε συνδυασμό φυσικά με την αλλαγή παροχής κινητήρων καθώς το 2014 η ομάδα υπέγραψε με την Μερσέντες που ήταν και η ισχυρότερη.

Όταν ο Φελίπε Μάσα υπέγραφε με τη Γουίλιαμς ήξερε ότι ήταν η τελευταία ευκαιρία του οδηγικά, να βοηθήσει μια μεσαία ομάδα, και να βοηθηθεί καταφέρνοντας να πρωταγωνιστήσουν κερδίζοντας κάποιους αγώνες και κάποια βάθρα. Σκεπτόμενος ίσως πως θα ήταν άδικο-και θα ήταν άδικο- να βολοδέρνει ως την σύνταξη από την F1 σε τελευταίες ομάδες. Να σκεφτόταν και πρωτάθλημα; Ουτοπικό αλλά ίσως και να ήταν στην άκρη του μυαλού του. Τι οδήγησε όμως έναν πιλότο, έναν άνθρωπο παραλίγο πρωταθλητή να σκέφτεται, ενώ οδηγούσε για την Φεράρι, πως θα καταφέρει να κάτι αξιόλογο επιτέλους στην μετέπειτα καριέρα του; Από εκεί που κυνηγούσε τίτλο να μπορεί πλέον απλά να διεκδικεί κάποιες υπό συνθήκη νίκες; Μα φυσικά ο αγώνας του 2010 στο Χόκενχαϊμ. Αυτός ο αγώνας που όπως πολλοί πιστεύουν, ανάμεσα τους και εγώ, πως ήταν χειρότερος για την καριέρα του και από τον τραυματισμό του ένα χρόνο πριν στο Ουγγρικό Grand Prix(που ακολουθεί φέτος μετά το γερμανικό GP..).

Δυστυχώς η αλήθεια είναι πως η καριέρα του Φελίπε Μάσα ήταν δύο ταχυτήτων, μια πριν το ατύχημα και τα team order που τον χαράκωσαν και μια μετά..

Ο Βραζιλιάνος πιλότος πέτυχε στην καριέρα του 11 νίκες, 16 pole positions και 41 βάθρα. Η πρώτη του νίκη ήταν στην Τουρκία το 2006 ενώ η τελευταία του ήταν-και αυτή- σημαδιακή στην Βραζιλία το 2008. Το πρώτο σκληρό χτύπημα στον ταχύτατο εκείνη την εποχή Φελίπε. Σκεφτείτε λίγο, περνάς τη γραμμή του τερματισμού πρώτος, μπροστά στους συμπατριώτες σου, και για 30 περίπου δευτερόλεπτα(μια αιωνιότητα για τον άτυχο Μάσα) η ένταση όλης της χρονιάς να μετατρέπεται σε χαρά και συγκίνηση έχοντας καταφέρει ένα όνειρο! Να γίνεις παγκόσμιος πρωταθλητής.. Γίνεται να σου πάρουν αυτό το συναίσθημα; Αυτό που κατάφερες; Και όμως αυτό έγινε στην περίπτωση του…

Αλλά και η συνέχεια δεν ήταν αυτή που θα ήθελε ο πεισματάρης Φελίπε. Το 2009 η Φεράρι πάλευε με το νεοσύστατο KERS και ο ίδιος είχε αρκετές εγκαταλείψεις. Φτάνοντας στο Ουγγρικό GP, ενώ βρισκόταν σε γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές το κακό συνέβη: ένα μικροσκοπικό ελατήριο από την ανάρτηση του προπορευόμενου μονοθέσιου, έφυγε και κατέληξε πάνω από το μάτι του Μάσα, διαπερνώντας το κράνος του. Ο Βραζιλιάνος έχασε τις αισθήσεις του αλλά και το υπόλοιπο της χρονιάς που χρειαζόταν ώστε να αναρρώσει πλήρως.

Το 2010 επέστρεψε με 2η θέση στο Μπαχρέιν και με έναν νέο team mate: Τον Φερνάντο Αλόνσο. Αργά ή γρήγορα έγινε αυτό που θα έριχνε την ψυχολογία του Φελίπε στα Τάρταρα. Ο Ισπανός δυο φορές πρωταθλητής της F1, στο Χόκενχαϊμ έκανε αυτό που αναμενόταν. Ζήτησε να περάσει μπροστά από τον Μάσα που πήγαινε για την πρώτη του νίκη μετά το ατύχημα. Μια νίκη που θα σήμαινε την επιστροφή του καλού και γρήγορου Μάσα. Αντί αυτού έμεινε χαραγμένη στη μνήμη όλων η φωνή του μηχανικού αγώνα του, Ρομπ Σμέντλεϊ: “Ok, so Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?”  

Από εκεί και έπειτα με τον Αλόνσο ομόσταυλο ο Φελίπε σπανίως ήταν ταχύτερος του. Το 2014 ο Φελίπε αποχώρησε για τη Γουίλιαμς ενώ ο Ισπανός έφυγε ένα χρόνο αργότερα για την Μακλάρεν, γνωρίζοντας όλοι και τη δική του συνέχεια(να είναι και εδώ “κάρμα” άραγε;). Ο Βραζιλιάνος πανηγύρισε μια pole, την 16η και τελευταία στην καριέρα του, στην Αυστρία ενώ η Γουίλιαμς τερμάτισε την πρώτη χρονιά της τούρμπο εποχής πίσω από την πρωταθλήτρια Μερσέντες! Με περιορισμένους πόρους όμως δύσκολα πας μπροστά στην F1, και η συνέχεια δεν υπήρξε ανάλογη ώσπου το 2016 ο Μάσα δηλώνει πως εγκαταλείπει την ενεργό δράση. Στον τελευταίο αγώνα στη Βραζιλία όπου και εγκατέλειψε τον αγώνα, κατά την επιστροφή του στα πιτ γνώρισε την αποθέωση και την αγάπη του κόσμου, αλλά και όλων όσων βρίσκοταν στα γκαράζ των ομάδων.

Ίσως τελικά ο Φελίπε γι’ αυτό να μην έγινε ποτέ πρωταθλητής. Γιατί καλό παιδί(και άτυχο όπως αποδείχθηκε) και πρωταθλητής χωρίς τύχη δεν συμβαδίζουν.. Και ο Μάσα ήταν από τους αγαπημένους πιλότους των οπαδών. Η απουσία του δε, είναι ακόμα πιο αισθητή στο γκαράζ της Γουίλιαμς, στα μέσα της σεζόν πριν το GP στο Χόκενχαϊμ.
Εμείς επιλέγουμε να τον θυμόμαστε κάπως έτσι...

Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment