ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6/recent/ticker-posts

Ad Code



 

Grand Prix Ισπανίας_Ο αγώνας των αναβαθμίσεων. Τελικά δούλεψαν τα "νέα πακέτα" των ομάδων;


Το Ισπανικό Grand Prix τελείωσε και είχε μεγάλο νικητή τον Lewis Hamilton και τη Mercedes. Κάθε χρονιά παραδοσιακά πλέον, στην πίστα της Βαρκελώνης, γίνονται όλα τα μεγάλα update αναβαθμίσεων από τις ομάδες.
Πρόκειται για την πίστα που είθισται να γίνονται οι χειμερινές δοκιμές και οι ομάδες έχουν αμέτρητα δεδομένα, οπότε είναι η πιο ασφαλής επιλογή ώστε να έρθουν τα πακέτα εξελίξης. Πόσο επιτυχημένα όμως θα είναι αυτά; Εκ του αποτελέσματος για τη φετινή χρονιά η Mercedes έδειξε να έχει το πάνω χέρι, σε έναν αγώνα που είχε ανάμεικτες καιρικές συνθήκες και τον πρώτο λόγο είχαν τα ελαστικά και η άλλαγη που έγινε από την Pirelli στις διαστάσεις.
Κάθε ομάδα είχε για τον συγκεκριμένο αγώνα είχε μικρά ή μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων που πιθανότατα θα φέρει έως το μέσο του πρωταθλήματος.

Πάμε να δούμε κάποιες από τις χαρακτηριστικότερες αναβαθμίσεις που εστίασε η επίσημη σελίδα της F1, και ο σχεδιαστής Giorgio Piola:

Ferrari
Η Ferrari το.. ψάχνει εδώ και καιρό με τους καθρέφτες του μονοθέσιου της παρουσιάζοντας αρχικά μια έκδοση με τους καθρέπτες να τοποθετούνται κάτω από το Halo. Στην Ισπανία εμφανίστηκε με ένα έξτρα πτερύγιο συναρμολογημένο με τον καθρέφτη για καλύτερη ροή και σταθεροποίηση.(που φαίνεται παρακάτω, δεξιά).

Τα αμφιλεγόμενα πτερύγια που είναι τοποθετημένα με κάποιο τρόπο πιο πάνω, είναι προσαρτημένα στους καθρέφτες με ένα λεπτό τμήμα, φαινομενικά για να μειώσουν τη δόνηση του καθρέφτη και επομένως να βελτιώσουν την ορατότητα. Ωστόσο, η FIA είναι έτοιμη να απαγορεύσει τη διάταξη της ιταλικής ομάδας μετά από τη σκέψη ότι η ενίσχυση με πρόσθετα πτερύγια θα μπορούσε να βγει εκτός ορίων και να είναι κάτι πολύ παραπάνω από απλό εξάρτημα καθήλωσης του καθρέπτη.


Red Bull
Η Red Bull από την άλλη(η ομάδα που συνήθως παρουσιάζει τη μεγαλύτερη βελτίωση κατά τη διάρκεια της σεζόν) εισήγαγε μια αναθεωρημένη είσοδο κινητήρα - η οποία αφορά μια νέα δοκιμή για τη διάταξη στερέωσης των κυλίνδρων και μια τροποποιημένη εμπρόσθια πτέρυγα. Παράλληλα τα sidepods της RB14 είχαν αναμορφωθεί για να δώσουν μια πιο στενή σχεδιαστική τομή. Αυτό απαιτούσε ανασχεδιασμό και των bargeboards και το αποτέλεσμα είναι η παρακάτω φωτογραφία:

Η Red Bull παρουσίασε τα “ξυράφια” στην Ισπανία. © Sutton Images

Η προσομοίωση έδειχνε ότι οι “Ταύροι” με αυτές τις αλλαγές είχαν κερδίσει απόδοση τουλάχιστον 0,3 δευτερολέπτων ανά γύρο, αν και αυτό δεν επιβεβαιώθηκε στις κατατακτήριες, όπου η διαφορά ήταν περίπου το ίδιο όπως και πριν από την Mercedes.

Mercedes
H νέα πίσω πτέρυγα της Πρωταθλήτριας Mercedes
H Mercedes είχε μια σειρά με πολύ μικρότερες ενημερώσεις στην W09, συμπεριλαμβανομένων των λεπτομερειών και αλλαγές στην μπροστινή πτέρυγα, την πίσω, τα πλευρικά άκρα(sidepods) και ένα μικρό πτερύγιο ροής στην μπροστινή ανάρτηση (εικόνα παρακάτω) - υπολογίζεται ότι κέρδισε περίπου 0,1 δευτερόλεπτα.


Το μικρό πτερύγιο-οδηγός στην μπροστινή ανάρτηση της Mercedes φαίνεται να εμπνέεται από παρόμοια χαρακτηριστικά που παρουσίασαν τόσο η Toro Rosso όσο και η Sauber. © Giorgio Piola

Να σημειώσουμε πως η Mercedes εκμεταλλεύτηκε καλύτερα από οποιονδήποτε το νέο ελαφρύτερο ελαστικό της Pirelli, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε αρκετές πιστές με γρήγορες στροφές φέτος, με στόχο τον περιορισμό του blistering.


Mclaren

Οι αναβαθμίσεις της Mclaren και το κύριο μέρος του νέου πακέτου της ομάδας - το οποίο ήθελε να φέρει στις αρχές του 2018 - αποτελείτο από αυτή τη νέα μύτη και την εμπρόσθια πτέρυγα (που φαίνεται στις εικόνες παραπάνω). δείχνει τις επιρροές πολλών άλλων αυτοκινήτων, με ιδέες από την Mercedes, κάτω από τη μύτη, της Sauber στο μπροστινό μέρος της μύτης και της Red Bull. Ωστόσο, οι κάθετες υποδοχές (που ονομάζονται υποδοχές-credit card slots από πολλούς) που υπάρχουν σε κάθε πλευρά αποκαλύπτουν ότι ολόκληρη η αναβάθμιση είναι κάτι περισσότερο από μια επιλογή χαρακτηριστικών από άλλα αυτοκίνητα. Η κάτω πλευρά της μύτης αποκαλύπτει μια απίστευτα πολύπλοκη διάταξη ροής αέρα ενώ οι κατακόρυφες εγκοπές έλκουν επίσης αέρα από την κάτω πλευρά της μύτης και εξέρχονται στην άνω επιφάνεια, βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση και των δύο επιφανειών.

Η κάτω πλευρά της μύτης είναι απίστευτα πολύπλοκη, με τα "ρουθούνια" της μύτης να τροφοδοτούν μια σχισμή (1, 2) η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τον πτερυγιοφόρο (3,5). Οι κάθετες εγκοπές (4) επιτρέπουν την περαιτέρω ροή αέρα. © Giorgio Piola
Τόσο οι Fernando Alonso(ο οποίος περίμενε με αγωνία τις αναβαθμίσεις) όσο και ο Stoffel Vandoorne ήταν πεπεισμένοι ότι η μεγάλη αναβάθμιση της MCL33 είχε δώσει ένα αυτοκίνητο με πιο σταθερό πίσω μέρος στην είσοδο των στροφών, ένα προηγουμένως αδύναμο σημείο του αυτοκινήτου. Ο Ισπανός ωστόσο ήταν πιο κοντά στον χρόνο της pole απ 'ό, τι ήταν στο Μπακού, αλλά η θέση του στο grid ήταν σχεδόν ίδια.

Force India

Η Force India παρουσίασε μια πολύπλοκη νέα εμπρόσθια πτέρυγα - αλλά ούτε ο Ocon ούτε ο Perez αγωνίστηκαν με αυτή. © Giorgio Piola.

H Force India δοκιμάσε εκ νέου τη νέα εμπρός πτέρυγα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Μπαχρέιν, αλλά και πάλι ο Sergio Perez και ο Esteban Ocon, ψήφισαν υπέρ της προηγούμενης. Οι διαφορές της νέας πτέρυγας (όπως φαίνεται παραπάνω) διαφέρει της παλαιάς έχοντας μια πιο σύνθετη καμπυλότητα του κύριου επιπέδου όπου συναντά το κεντρικό ουδέτερο τμήμα και από τον διαφορετική αλληλουχία των άνω πτερυγίων.

Η κύρια προβληματική περιοχή του μονοθέσιου παραμένει όμως το πίσω μέρος, το οποίο η ομάδα πιστεύει ότι δεν έχει ακόμη διορθωθεί σωστά. Ως εκ τούτου, μια βελτίωση στην απόδοση των εμπρός φτερών προσθέτει απλώς προβλήματα ισορροπίας του αυτοκινήτου καθώς αν δεν βελτιωθεί η αεροδυναμική του πίσω τμημάτος, η νέα εμπρόσθια πτέρυγα δεν μπορεί να αξιολογηθεί σωστά.

Τα νέα πακέτα, σίγουρα δεν φαίνεται να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κανένα από τα τρία κορυφαία μονοθέσια. Ενώ και η απόδοση των υπολοίπων σχετίζεται πολύ περισσότερο με τη χρήση των ελαστικών παρά με τις επιτυχημένες ή μη, αναβαθμίσεις που φέρανε οι ομάδες στη Βαρκελώνη.

Πηγή πληροφορίας: F1.com
Photo: Giorgio Piola, Sutton Images, lat Images

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

 




Ad Code