Grand Prix Αζερμπαϊτζάν_Χωρίς φαβορί στο Baku


Στο Baku, πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν μεταφέρεται αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1, για τον 4ο γύρο του Παγκοσμίου πρωτάθληματος.
Το ερχόμενο Grand Prix, είναι από τα τελευταία που προστέθηκαν στο καλεντάρι αφού ο πρώτος αγώνας διεξήχθη το 2016, με την ονομασία του “Grand Prix της Ευρώπης” όμως και νικητή τον μετέπειτα πρωταθλητή εκείνης της χρονιάς, Nico Rosberg.
Πρόκειται για το πρώτο εφετινό σιρκουί πόλης και τα μονοθέσια θα διασχίζουν για τρεις ημέρες τμήμα της παλαιάς πόλης(κάστρου)και της σημερινής. Την ιδιαίτερη σχεδίαση επιμελήθηκε και εδώ ο Hermann Tilke.

Χαρακτηριστικά σιρκουί
Η πίστα του Baku είναι μια από τις πέντε αριστερόστροφες που φιλοξενούν αγώνα της F1, και είναι μήκους 6.003 μέτρων άνα γύρο. Ο αγώνας ολοκληρώνεται με τη συμπλήρωση 51 γύρων ή μετά από 306.049 χιλιόμετρα. Η πίστα έχει 2 ζώνες DRS διαθέσιμες για τους πιλότους(έως σήμερα!) ενώ έχει μια από τις μεγαλύτερες ευθείες του πρωταθλήματος με 2 χιλιόμετρα σχεδόν οι πιλότοι να περνούν με τέρμα γκάζι και ίσως δούμε κάποιες από τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες στο πρωτάθλημα. Από τις 20 στροφές που απαρτίζουν έναν γύρο οι περισσότερες είναι υπό ορθή γωνία 90 μοιρών(απόρροια των αγώνων πόλης) ενώ το τμήμα γύρω από το κάστρο είναι πάρα πολύ στενό γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια για προσπεράσεις.


Τα ελαστικά
Η Pirelli διάλεξε για το Baku την μαλακή(soft), την πολύ μαλακή(super soft)και την πάρα πολύ μαλακή(ultra soft) αφού η πρόσφυση στη συγκεκριμένη πίστα είναι χαμηλή ενώ με τον ρυθμό γύρου να είναι πολύ γρήγορος διοχετεύονται σημαντικά ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Να σημειωθεί ότι η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να είναι αρκετά υψηλή. Ο συνδυασμός αργών στροφών και μεγάλων ευθειών αναμένεται να αποτελέσει τον πονοκέφαλο για τις ομάδες που θα πρέπει να βρούν τη χρυσή τομή στο στήσιμο των μονοθέσιων.

Πρώτος νικητής στην “πόλη των ανέμων”
, στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν πλέον, που παρακολουθήσαμε έναν αγώνα θρίλερ, αναδείχθηκε ο Daniel Ricciardo που εκκινούσε από την 10η θέση. Τον αγώνα στιγμάτισε η αψιμαχία των περσινών διεκδικητών του τίτλου, του Sebastian Vettel και του Lewis Hamilton, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Bottas και ο Stroll συμπλήρωσαν τις θέσεις στο βάθρο με τον Φινλανδό να προσπερνά τον rookie της Williams, ελάχιστα μέτρα πριν τον τερματισμό.

Όσον αφορά το φετινό πρωταθλήμα η Mercedes ψάχνει το μεγάλο comeback ψυχολογίας, σε μια πίστα που ο πρωταθλητής έχει ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν. Τα ασημί βέλη διανύουν την μεγαλύτερη αποχή από τις νίκες στην υβριδική εποχή, γεγονός που θέλουν να ανατρέψουν άμεσα. Η Ferrari και η Red Bull κέρδισαν τους 3 πρώτους αγώνες και δείχνουν ότι μπορούν να κοιτάξουν στα ίσα τη γερμανική ομάδα(ειδικότερα η Ferrari και σε κινητήρια μονάδα πια). Η ιταλική ομάδα έχει τοποθετήσει τους καθρέφτες της σε νέο σημείο επάνω στο μονοθέσιο, στο Halo, αξιοποιώντας όσο μπορεί το νέο σύστημα ασφαλείας, ενώ η Renault θα φέρει στο Baku νέα έμπρος πτέρυγα και νέα σχεδιασμένα sidepods, ελπίζοντας πως με την αναβάθμιση και του κινητήρα στην Ισπανία να βελτιώσει την απόδοση της.

Δείτε τις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών πριν το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν:


Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment