Νο2 οδηγός και φέτος ο Raikkonen;


Μεγάλη κουβέντα γίνεται κάθε χρόνο για τον Kimi Raikkonen, την απόδοση του και το ρόλο του τελικά στη Ferrari.
O 38χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007, εφέτος έχει συγκεντρώσει 30 βαθμούς σε 3 αγώνες, δυο τρίτες θέσεις και μια εγκατάλειψη στο Μπαχρέιν με το γνωστό συμβάν στα πιτ. Αυτή τη σεζόν ο Raikonnen φαίνεται πιο γρήγορος από ποτέ, από καταβολής της επιστροφής του στη Ferrari, και αυτό έχει εξήγηση και απάντηση στο φετινό μονοθέσιο που ταιριάζει στο στυλ του. Όλοι γνωρίζουν πόσο ωμά γρήγορος μπορεί να είναι ο Kimi υπό αυτές τις συνθήκες. Στο Grand Prix της Κίνας όμως για άλλη μια φορά η Ferrari έδειξε να θυσιάζει τον αγώνα του Φινλανδού έτσι ώστε να βοηθήσει τη (θεωρητικά) Νο1 επιλογή της για να χτυπήσει τίτλο, τον Sebastian Vettel.
Η ιταλική ομάδα όπως και πέρυσι αρνείται στην αρχή της σεζόν να παραδεχτεί ξεκάθαρα αν χρησιμοποιεί τον Kimi σαν δεύτερο πιλότο.

Για του λόγου το αληθές σας παραθέτουμε τον αγώνα της προηγούμενης χρονιάς στο Μονακό. Ο Φινλανδός ήταν άπιαστος κατακτώντας pole position μετά από εννέα ολόκληρα χρόνια(Γαλλικό Grand Prix το 2008 η τελευταία) όμως ο Vettel με undercut βγήκε έμπρος του, αρπάζοντας τη νίκη.
Ο Γερμανός απλά δήλωσε μετά τον αγώνα ότι ήταν μάχη στα πιτ, και έπραξε με τον μηχανικό του αυτό που θα τον οδηγούσε στη νίκη χωρίς να δοθούν εντολές από άνωθεν. Και έτσι έγινε. Ο Vettel πήρε τη νίκη δίχως να τον ενδιαφέρει ποιος ήταν μπροστά του. Το έκανε άπειρες φορές και με τον Mark Webber όταν οδηγούσε για την Red Bull άλλωστε.

Επιστροφή και πάλι στο παρόν, στο Μπαχρέιν η απόφαση της Ferrari να μεταφέρει τον Kimi σε στρατηγική δύο πιτ στοπ, φάνηκε πως η ομάδα να τον χρησιμοποιεί ήδη για να υποστηρίξει τις πιθανότητες τίτλου του Vettel σε αυτό το πρώιμο στάδιο της σεζόν.
Μπορεί και όχι όμως. Η στρατηγική του στην Κίνα ήταν σίγουρα προσανατολισμένη προς τη βοήθεια του Vettel, αλλά η παραμονή του έξω στο πρώτο διάστημα του αγώνα δεν ήταν κακή. Έχοντας πολύ πιο φρέσκα ελαστικά όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο αγώνας του Raikkonen δεν τελείωσε αν έχουμε στο μυαλό μας πάντα τη μεγάλη πιθανότητα για ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στη Σαγκάη, κάτι που η Ferrari το γνώριζε καλά.
Μόλις δύο αγώνες πριν, οι ρόλοι ήταν αντεστραμμένοι. Ο Kimi σε κανονική στρατηγική, σε μάχη για τη νίκη, με το Vettel να παρατείνει το stint του, προσπαθώντας κάτι διαφορετικό. Η προσέγγιση αυτή, του βγήκε και ο Vettel πήρε τη νίκη - κάτι που θα μπορούσε εύκολα να συμβεί στον Raikkonen στην Κίνα. Τώρα αν η Ferrari πράττει σωστά που συνεχίζει να δοκιμάζει αυτή τη στρατηγική είναι ένα άλλο θέμα.
Ο αγώνας του Φινλανδού, όπως εξελίχθηκε, οριοθετήθηκε πίσω από το Max Verstappen από την αρχή πέφτοντας πίσω από τον Ολλανδό της RBR επειδή ο Vettel τον “έσπρωξε” λίγο άκομψα. Και αν ο Vettel δεν πίστευε ότι ο Raikonnen ήταν μια πραγματική απειλή, δεν θα υπερασπίζοταν τη θέση του τόσο σκληρά.
Αν μπορεί να συνεχίσει να δείχνει ότι είναι ένας ουσιαστικός υποψήφιος, η Ferrari μπορεί να μην έχει άλλη επιλογή παρά να του προσφέρει το ίδιο επίπεδο υποστήριξης όπως και για τον Vettel. Ο Φινλανδός χρειάζεται να του δείξουν εμπιστοσύνη, αλλά και να του επιτρέψουν να ανταγωνίζεται σαν ίσο προς ίσο με τον Seb. Έτσι θα μπορέσει να αξιοποιήσει την ταχύτητα του σε συνδυασμό με το φετινό μονοθέσιο.

Η εκκίνηση του πρόσφατου Grand Prix της Κίνας 

Ο ίδιος ο Kimi Raikkonen δήλωσε πως δεν ευχαριστήθηκε και τόσο το Κινεζικό Grand Prix, αφού για άλλη μια φορά, η ισχυρή απόδοση μέχρι τις κατατακτήριες δεν μεταφράστηκε στο αποτελέσμα που θα ήλπιζε. Το αυτοκίνητο ασφαλείας τον βοήθησε να ανακάμψει τρίτος, αλλά ο Kimi δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από το πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα.

"Ήταν μια πολύ οδυνηρή εξέλιξη και δεν ήταν πολύ ευχάριστη. Είχα πολύ καλή εκκίνηση, αλλά στη συνέχεια έχασα το ρυθμό μου και αυτό μου κόστισε θέσεις. Μετά το pit stop το αυτοκίνητο ήταν αρκετά γρήγορο και η αίσθηση που είχα ήταν καλή. Σε εκείνο το σημείο είμαστε πίσω, αλλά μπορούσα να δω τα άλλα μονοθέσια στο τέλος της ευθείας. Το Safety car μας βοήθησε, εκείνη την στιγμή είχα καινούρια ελαστικά. Θα έλεγα ότι μας έβαλε και πάλι στον αγώνα."

Παρότι ανέκαμψε σταθερά, με τα πολύ πιο φρέσκα ελαστικά, ο Raikkonen δεν μπόρεσε να προσπεράσει τον Valtteri Bottas, λόγω της δυσκολίας στα προσπεράσματα απόρροια της σχεδίασης των μονοθέσιων και αρκέστηκε στην τρίτη θέση στη Σαγκάη.
Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment