Lewis Hamilton: Η πίστα της Yas Marina δεν ταιριάζει με τα σημερινά μονοθέσια της F1


Πιθανώς απογοητευμένος από το γεγονός ότι δεν κατάφερε να προσπεράσει ή να προσπαθήσει έστω, τον Valtteri Bottas στον τελευταίο αγώνα, ο Lewis Hamilton υποστήριξε ότι η πίστα του Abu Dhabi στη Yas Marina δεν λειτουργεί πραγματικά για τα αυτοκίνητα της Formula 1.

Ο αγώνας στο Abu Dhabi ήταν απλά καλός, για τον πρωταθλητή,  ενώ σε γενικές γραμμές παρακολουθήσαμε έναν από τους πιο αδιάφορους αγώνες της σεζόν. Ο βρετανός, πέρασε αρκετό χρόνο στον αγώνα κοντά στον team mate του, ποτέ όμως δεν έφτασε αρκετά κοντά για να διεκδικήσει με αξιώσεις τη νίκη.

Ο Valtteri Bottas οδήγησε άψογα, ναι, αλλά ακόμη και ο ίδιος αναγνώρισε ότι η χάραξη της πίστας έπαιξε ρόλο στην ικανότητα να απομακρύνει τον Hamilton τόσο, όσο έπρεπε.
"Θα μπορούσα να αισθανθώ ότι ο τρίτος τομέας ήταν καλός για μένα, αλλά είναι επίσης ένα κομμάτι όπου είναι πραγματικά δύσκολο να ακολουθείς προπορευόμενο μονοθέσιο. Μόλις φτάνεις εκεί, μπορείς να αισθανθείς και με αυτοκίνητα που είναι ένα γύρο πίσω, πόσο χρόνο χάνεις. Ήξερα ότι ο Lewis θα ταλαιπωρείται καθώς έφτανε πιο κοντά σε μένα στον τρίτο κομμάτι. "
Πολύ κοντά για το.. τίποτα, θα μπορούσε να πει κανείς για τη χάραξη της πίστας στη Yas Marina 

Ο Lewis Hamilton από την άλλη, δήλωσε ότι κάθε φορά που έφτασε κοντά στον Bottas, αισθάνθηκε σαν να "χτύπας σε έναν τοίχο":
"Μπορούσα να φτάσω όσο πιο κοντά γινόταν, είχα καλό ρυθμό. Αλλά μόλις φτάσεις στα 1,2 δευτερόλεπτα είναι σαν να χτυπάς έναν τοίχο και το αυτοκίνητο σταματάει. Βασικά, αρχίζεις να ολισθαίνεις, και οι τέσσερις τροχοί σου. Έτσι, υπήρξε σήμερα απλά πολύ κοντινή απόσταση.
"Κερδίζεις λίγο χρόνο από τις ευθείες αλλά μόλις φτάσετε στον τελευταίο τομέα ... Είναι μια μεγάλη, σπουδαία πίστα αλλά δυστυχώς δεν ταιριάζει πολύ καλά στα μονοθέσια. Στον τελευταίο τομέα δεν μπορείς να μείνεις κολλημένος πίσω από άλλο μονοθέσιο. "
"Είναι ένα από τα χειρότερα κομμάτια με την έννοια ότι χρειάζεστε ένα πλεονέκτημα 1,4 δευτερολέπτων σε δυναμικότητα για να περάσεις το αυτοκίνητο μπροστά. Και έχουμε το ίδιο αυτοκίνητο, έχουμε μερικά δέκατα μεταξύ μας, έτσι δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω την κίνησή μου, εκτός αν ο Valtteri έκανε ένα μεγάλο λάθος - και ακόμα και τότε υπάρχουν τεράστιες έξοδοι διαφυγής και μπορούν να σε κρατήσουν στον αγώνα "

Στον αγώνα ο φετινός πρωταθλητής δεν ήταν ο μόνος που «κόλλησε». Ο Max Verstappen έφτασε κοντά στον Kimi Raikkonen αλλά δεν μπόρεσε πότε  να επιτεθεί και για μεγάλο μέρος του δεύτερου μισού του αγώνα ήταν πίσω του. Και ο Kimi μετά, είπε πως ήταν σαν τρέχανε σε άλλου τύπου μονοθέσιων, αγώνα.

Παρά τις επικρίσεις του για τη χάραξη, ο Lewis εξακολουθεί να αγαπά το Abu Dhabi ως χώρο και μέρος, αλλά συνέστησε ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές στη διάταξη:
"Νομίζω ότι αυτό ήταν ένα από τα καλύτερα μέρη, αν όχι το καλύτερο, για να έχει τον τελευταίο αγώνα από την άποψη της ατμόσφαιρας, από την άποψη της φιλοξενίας, δεν πίσω από κανέναν άλλο. Είναι ένα τόσο όμορφο μέρος γι 'αυτό και είναι μια υπέροχη εβδομάδα. Νομίζω ότι η πίστα, όπως και άλλες πίστες, έχει κάποιες μικρές ατέλειες, με την έννοια ότι είναι δύσκολο να προσπεράσεις. Δεν είμαι σχεδιαστής όμως και δεν ξέρω αν μπορεί να αλλάξει αυτό. "

Πρέπει να αλλάξει άραγε η χάραξη; Ο αγώνας της F1 είχε ελάχιστη δράση, σίγουρα, αλλά το GP3 και η Formula 2 μας έδωσαν εντυπωσιακούς αγώνες, με άφθονες προσπεράσεις σε διάφορα σημεία στο γύρο. Δεν είναι όμως μια ιδανική διάταξη για προσπεράσεις (ο Fernando Alonso ξέρει πολύ καλά από το 2010), αλλά ίσως, ίσως, και τα αυτοκίνητα να αποτελούν μέρος του προβλήματος, με την ιδιαίτερα υψηλή και ευαίσθητη αεροδυναμική τους.

Πηγή:wtf1.com

Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment