Αφιέρωμα: Esteban Ocon, ο γάλλος εγκατέλειψε για πρώτη φορά στην καριέρα του, πως έφτασε μέχρι εδώ όμως;


Ο 21χρονος Esteban Ocon αγωνίζεται φέτος με την ομάδα της Force India.
Ο νεαρός γάλλος έχει επιδείξει μέχρι στιγμής μεγάλη συνέπεια και έχει προκαλέσει αρκετό πονοκέφαλο στον όχι και τόσο εύκολο team mate του, τον Μεξικανό Checo Perez. Αρκετές φορές αποδείχτηκε και ταχύτερος του, ενώ ο Ocon είναι αρκετά ικανός και στη διαχείριση του αγώνα.

Ο νεαρός την φετινή χρονιά δεν έχει διστάσει να τα βάλει με οποιονδήποτε στην πίστα ενώ είναι αξιοσημείωτο πως έχει τερματίσει σε όλους τους αγώνες του 2017, έως σήμερα όμως. Ο μόνος που έχει πετύχει κάτι ανάλογο είναι ο πρωταθλητής Lewis Hamilton, γεγονός που κάνει αυτό το επίτευγμα, αξιοσημείωτο.

Επιπλέον έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους αγώνες εκτός του GP του Μονακό! Με την πολύ ανταγωνιστική και φέτος Force India, o Esteban έχει λάβει ως καλύτερη θέση την 5η, δύο φορές.

Μια σύγκρουση όμως στον τελευταίο αγώνα στο Interlagos με τον έτερο γάλλο του grid, Romain Grosjean, πιλότου της Haas, και ευθύνη του ατυχήματος φέρει μόνο ο ίδιος, ήταν αρκετή για να βάλει φρένο στην πορεία του φέρελπι νεαρού, ο οποίος εγκαταλείπει για πρώτη φορά στην -27- αγώνων καριέρα του στην F1! Πώς έφτασε όμως έως εδώ;

Σύντομη αναδρομή της πορείας του Ocon
Έχοντας ξεκινήσει το karting σε ηλικία τεσσάρων ετών, o Esteban Ocon διεκδίκησε το πρώτο μετάλλιο στα καρτ το 2007 - το Γαλλικό Πρωτάθλημα Minime. Το σερί συνεχίστηκε το 2008, καθώς ο νεαρός Νορμανδός κέρδισε το γαλλικό πρωτάθλημα Cadet, το τελευταίο βραβείο πριν κάνει την μετάβαση στους διεθνείς αγώνες. Ο Γάλλος πήρε τίτλο στην κατηγορία KF3 και τη δεύτερη θέση στην WSK Euro Series, σηματοδοτώντας το τέλος μιας επιτυχημένης σταδιοδρομίας στα καρτ γι 'αυτόν.

Η μετάβαση σε μονοθέσια έγινε με τις συμμετοχές  του Esteban στο Eurocup και Alps Formula Renault 2.0 το 2012, διεκδικώντας βάθρα και στα δύο, πριν από τη μετάβαση στην ομάδα Junior του ART για το 2013, κατέκτησε την τρίτη θέση στην κατάταξη του Eurocup.

Μετά από μια εμφάνιση στο περίφημο Grand Prix του Μακάο, ο Γάλλος έκανε το άλμα στη Formula 3 το 2014. Αγωνιζόμενος για την Prema Powerteam, που αποδείχτηκε τεράστια επιτυχία, με τον Ocon να κερδίζει τον τίτλο έναν γύρο πριν το τέλος της σεζόν, αφού ήταν πρωτοπόρος σε όλη τη διάρκεια της. Η υπογραφή του σαν μέλος  του προγράμματος Junior AMG F1, το ίδιο έτος, σήμαινε επίσης την πρώτη γεύση της Formula 1, που συμμετείχε σε ελεύθερες δοκιμές  με την Lotus στο Grand Prix του Αμπού Ντάμπι.

Συνεχίζοντας τη γρήγορη εξέλιξη του στο άθλημα, το 2015 έφερε μια θέση στο GP3 με την ART Grand Prix: απέναντι σε ένα άκρως ανταγωνιστικό επίπεδο, ο Esteban κατέκτησε μια νίκη στο πρωτάθλημα. Ο ταλαντούχος νεαρός εισήχθη για πρώτη φορά στη Sahara Force India, οδηγώντας στις δοκιμές in-season στη Βαρκελώνη και εντυπωσιάζοντας με την επαγγελματική στάση του και τη φυσική του ταχύτητα.

Η σεζόν του 2016 αρχικά φαινόταν να είναι μια μετάβαση για τον Esteban, ο οποίος πέρασε στην πρόκληση της DTM ως μέλος της Mercedes. Ωστόσο, στα μέσα της σεζόν, το μεγάλο στοίχημα ήρθε με τη μορφή προσκλήσεως στο Manor για να αγωνιστεί στο υπόλοιπο της σεζόν της Formula 1. Παρά το μη ανταγωνιστικό αυτοκίνητο που δεν είχε δοκιμάσει ποτέ πριν, ο Γάλλος έδειξε την κλάση του, σημειώνοντας βαθμούς στο ντεμπούτο του στο βραζιλιάνικο Grand Prix που έγινε κατω από βρόχινες συνθήκες.

Η μετάβαση στη Sahara Force India, με ένα πολυετές συμβόλαιο σηματοδότησε το επόμενο βήμα στην καριέρα του Esteban Ocon. Ένα βήμα που έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής άκρως επιτυχημένο και εντυπωσιακό, μετατρέποντας το γάλλο στο μεγάλο στοίχημα για έναν πρωταθλητή από τη χώρα των τρικολόρ, μετά τα χρόνια του Κου «καθηγητή», Alain Prost.

Πηγή βιογραφικού: forceindiaf1.com

Share on Google Plus

About Κώστας Νασιάκος

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment